۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر: 277314
چالش زیست محیطی برای شرکت‌های نفتی جهان

در صورت تحقق اهداف مربوط به مهار تغییرات آب و هوا، شرکت‌های نفتی در معرض هدر رفتن میلیاردها دلار سرمایه گذاری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک اندیشکده انگلیسی اعلام کرد که شرکت‌های بزرگ نفتی، از جمله اکسون موبیل و شل، با این خطر رو‌به‌رو هستند که تا سال 2025 میلادی، یک سوم از بودجه خود را در پروژه‌های نفت و گاز مصرف کنند که در صورت تحقق اهداف مهار تغییرات آب و هوا، قابل اجرا نخواهند بود.

طبق گزارش مؤسسه کربن ترکر، اگر دولت‌ها به اهداف خود برای کاهش آلودگی‌های کربنی و محدود کردن گرمایش زمین به دو درجه پایبند باشند، بیش از 2 تریلیون دلار از سرمایه‌گذاری‌ها در ‌پروژه‌های نفت و گاز، بیهوده خواهند بود.

در گزارش یاد شده، هزینه پروژه‌های نفت و گاز مورد انتظار برای تأیید از سوی 69 شرکت، بررسی شده‌اند. سپس، شدت تولید کربن این پروژه‌ها با اهداف تعیین شده در توافق 2015 پاریس مقایسه شده است که طبق آن، قرار است مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش یابد.

بر پایه این گزارش، شرکت اکسون که بزرگترین شرکت نفتی سهامی عام در جهان است، در معرض این است که تا نیمی از بودجه خود را برای میدان‌هایی جدید هزینه کند که مورد نیاز نخواهند بود.

کد خبر 277314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =