زنگنه: افزایش تولید نفت آمریکا دلیل کاهش قیمت است

وزیر نفت دلیل کاهش قیمت نفت را افزایش تولید این محصول در آمریکا دانست و گفت: آمریکا حدود 900 هزار بشکه تولید نفت خود را افزایش داد که بسیار بیشتر از برآورد اوپک است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت، امروز (چهارشنبه، 31 خردادماه) در پایان جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت: در حال رایزنی با اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستیم، اما برای این‌که اعضا آماده تصمیم گیری شوند، کار دشوار است.

وی کاهش تولید در اوپک را تصمیمی سخت توصیف کرد و افزود: با توجه به این‌که مدت زیادی از کاهش تولید نفت اوپک نمی‌گذرد تا در بازار نفت تاثیرگذار باشد، بنابراین باید صبر کرد تا آثار آن ارزیابی شود.

زنگنه تصریح کرد: همیشه کاهش تولید در اوپک کار سختی است، یعنی توافق و اجماع برای کاهش تولید سخت است.

محکوم کردن صهیونیسم و تروریسم در روز قدس امسال

وزیر نفت در پاسخ به اهمیت روز جهانی قدس عنوان کرد: به‌طور حتم در این راهپیمایی شرکت خواهم کرد و همه را دعوت به شرکت در این روز می‌کنم، زیرا امسال در مسئله قدس با 2 موضوع روبه‌رو هستیم، یکی مبارزه با رژیم صهیونیستی و دیگری تروریست‌هایی که در قالب داعش تجلی یافته‌اند، هر 2 را محکوم می‌کنیم.

وی درباره این‌که عملیات موشکی سپاه در سوریه چقدر سبب اقتدار کشور شده است، گفت: موضوع‌هایی را که مقام‌های سیاسی در این زمینه بیان کرده‌اند را تکرار می‌کنم.

کد خبر 277326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =