تجهیز کاربردی سیستم‎های حفاظت الکتریکی در نفت مرکزی بومی‎‌سازی شد

دستگاه RTD Tester به عنوان یکی از تجهیزات کاربردی سیستم‎های حفاظت الکتریکی در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران طراحی و ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، احمد آرمودلی، رئیس راه اندازی تاسیسات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در باره اهمیت و کارکرد این دستگاه گفت: یکی از موضوعات مهم در سیستم های الکتریکی، افزایش ضریب ایمنی کارکنان و حفاظت از تجهیزات الکتریکی است. با توجه به اینکه خرابی تجهیزات برق منجر به توقف تولید می شود و خسارات سنگینی به همراه دارد، در همه طرح های صنعتی در کنار طراحی سیستم تغذیه و توزیع برق، سیستم حفاظت نیز طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: در طرح سیستم حفاظت الکتریکی، این مشکلات شناسایی شده و توسط رله های حفاظتی همواره پایش می شوند و در صورتی که یک خطای جزیی در حال گسترش در تجهیز شناسایی شود، رله حفاظتی با فرمان به کلیدهای مربوطه، تجهیزات در معرض آسیب را از سرویس خارج می کند.

آرمودلی درباره عملکرد دستگاه RTD-Tester افزود: این دستگاه قادر است با شبیه سازی دماهای متعدد سیم پیچ، مقاومت معادل RTD را به رله حفاظتی اعمال و با پایش عکس العمل رله، عملکرد رله حفاظتی را تست کند. این دستگاه در یک پکیج قادر است هر دو مرحله شبیه سازی خطا و پایش عملکرد رله را انجام و سرانجام با توجه به نتایج تست‌ها عملکرد کلی این تابع رله را تایید یا رد کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های تست رله عموما گران قیمت بوده و وارداتی هستند، درباره مزایای دستگاه ساخته شده توسط کارکنان نفت مرکزی گفت: طراحی و ساخت دستگاه به وسیله کارشناسان شرکت و با هزینه بسیار پایین انجام گرفته است و با توجه به تجربیات موجود در پروژه های مختلف، طرح این دستگاه بهینه شده است. همچنین این دستگاه پیچیدگی دستگاه های مشابه خارجی را ندارد و کارکردن و رفع عیب از آن بسیار ساده است. در نمونه خارجی از ترکیب دو دستگاه یکی به منظور شبیه سازی و دیگری برای پایش عملکرد رله می توان این تست را انجام داد، در صورتی که نمونه ساخته شده کار دو دستگاه را همزمان انجام می دهد.

 


کد خبر 277328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =