فراخوان اوپک برای معرفی نامزدهای دریافت جوایز پژوهش و روزنامه‌نگاری

اوپک خواهان معرفی نامزدها برای دو جایزه این سازمان در زمینه روزنامه نگاری و پژوهش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، این سازمان در بیانیه‌ای خواهان معرفی نامزدها برای دو جایزه معتبر صنعتی خود در زمینه روزنامه نگاری و پژوهش شد.

همچون سال‌های گذشته، این جوایز برای قدردانی از افرادی طراحی شده‌اند که به صنعت نفت و مسائل مرتبط با نفت، به ویژه در زمینه ارتقای روابط میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت، خدمتی شاخص داشته اند.

جایزه اوپک برای روزنامه نگاری که شامل رسانه‌های مکتوب و دیداری می شود به یک روزنامه نگار با تجربه و یا سازمان رسانه ای اعطا می شود که در طول بیش از 10 سال گزارش‌ها و تحلیل‌های واقع گرایانه و متوازنی از بازار نفت و مسائل مربوط به آن ارائه داده باشد. این جایزه شامل یک لوح و گواهینامه است و همچنین از طرف اوپک مبلغ 6 هزار دلار به نهاد خیریه مورد نظر برنده، اعطا خواهد شد.

جایزه پژوهشی اوپک نیز به پژوهشگرانی داده می شود که فعالیت مستمر و شاخص در مسائل مرتبط با نفت داشته‌اند. برنده این جایزه، از لوح افتخار و مبلغ 27 هزار یورو جایزه نقدی برخوردار خواهد شد.

هر دو جایزه از سوی رئیس نشست اوپک در رویداد هفتمین سمینار بین‌المللی اوپک اعطا می‌شوند که 20 و 21 ژوئن سال 2018 میلادی (30 و 31 خردادماه 97) در قصر هافبورگ وین برگزار می شود.

هدف اوپک از در نظر گرفتن این دو جایزه تقدیر و تشکر از تلاشهای پژوهشگران و روزنامه‌نگارانی است که در صنعت نفت فعال بوده‎اند و همچنین تشویق پژوهش  و روزنامه نگاری واقع گرایانه در آینده است.

نخستین دوره اعطای جایزه مقاله علمی و تحقیقاتی برگزیده اوپک در سال 2004 از سوی رئیس وقت اوپک و به مناسبت برگزاری سمینار دو سالانه بین‌المللی این سازمان برگزار شد، هدف از برگزاری این مراسم قدردانی از محققان و پژوهشگرانی است که در طول عمر فعالیت حرفه ای خود در صنعت نفت و حوزه های مرتبط نقش برجسته ای داشته‌اند.

اعطای جایزه روزنامه نگار برگزیده اوپک نخستین بار در سال 2009 به منظور تشکر و قدردانی از تلاش روزنامه نگاران برای ارائه گزارش های دقیق و علمی در حوزه نفت و انرژی و کمک به ارتقای دانش جامعه جهانی در زمینه صنعت، برگزار شد.

برنده جایزه مقاله تحقیقاتی از سوی متخصصان صنعت نفت کشورهای غیر عضو اوپک و دبیرخانه این سازمان انتخاب می‌شود.

مهلت معرفی نامزدها برای هر دو جایزه یاد شده، تا پنجم سپتامبر سال 2017 میلادی (14 شهریورماه) است.

اطلاعات بیشتر در باره این دو جایزه به علاوه فرم‎های درخواست و راهنمای نحوه پر کردن فرم نامزد شدن روی پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه اوپک (www.opec.org) موجود است.

کد خبر 277339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =