۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
  • کد خبر: 277344
آمریکایی‌ها مقصر اصلی افت قیمت نفت هستند

کارشناسان بازار نفت در تازه‌ترین تحلیل‌های خود اعلام کردند که پافشاری شرکت‌های آمریکایی بر افزایش بی‌رویه تولید، مهمترین عامل در استمرار افت قیمت نفت در هفته‌های اخیر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، انتشار گزارش شرکت خدمات حفاری بیکر هیوز مبنی بر افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا سبب شد در معاملات دیروز (جمعه، دوم خردادماه) بار دیگر قیمت نفت آسیب ببیند.

جیمز ویلیامز، رئیس مؤسسه آمریکایی دبلیو تی آر جی، گفت: افزایش شمار دکل‌های حفاری آمریکا در این هفته، بازتاب دهنده تصمیم‌هایی است که چند ماه پیش و در زمان افزایش قیمت نفت اتخاذ شده بود.

وی پیش بینی کرد که افت کنونی قیمت نفت سبب می‌شود که در یک یا دو ماه آینده، شمار دکل‌های حفاری در آمریکا رو به کاهش بگذارد.

افزایش تولید نفت آمریکا از یک سو و رشد تولید نیجریه و لیبی، دو عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که از توافق کاهش تولید نفت این سازمان معاف شده اند، سبب شده است تلاش‌های اخیر اوپک برای کاهش عرضه و پایان دادن به ذخیره سازی بیش از حد نفت در بازارهای جهانی، با چالش رو‌به‌رو شود.

به دلیل افزایش فعالیت تولیدکنندگان نفت شیل، تولید نفت آمریکا در یک سال گذشته با بیش از 10 درصد افزایش به 9 میلیون و 350 هزار بشکه در روز رسیده است.

کارشناسان مؤسسه سنکس سکیوریتیز در گزارشی اعلام کردند: افزایش تولید نفت آمریکا همچنان بازار را دچار تنش می کند و شواهد روز افزون نشان می دهند که ارتقای بهره‌وری و فناوری سبب شده است تولید نفت شیل، در قیمت زیر 40 دلار نیز سودآور باشد.

در پایان معاملات دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در سطح 45 دلار و 54 سنت و قیمت شاخص دبیلیو تی آی آمریکا در سطح 43 دلار و یک سنت تثبیت شد.

در پایان هفته گذشته، قیمت نفت 3.9 درصد کاهش داشت که پنجمین هفته پیاپی افت قیمت آن به شمار می‌آید

کد خبر 277344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =