اجرای پروژه‌های بزرگ بدون جذب سرمایه خارجی امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل تاپیکو به ضرورت توسعه صنعت نفت و پتروشیمی و جذب سرمایه خارجی، اشاره کرد و گفت: بدون جذب سرمایه خارجی امکان اجرای پروژه‌های بزرگ در کشور به سادگی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، محمدحسن پیوندی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) به ضرورت توسعه صنعت نفت و پتروشیمی و جذب سرمایه خارجی اشاره کرد و گفت: بدون جذب سرمایه خارجی، امکان اجرای پروژه‌های بزرگ در کشور به سادگی امکان پذیر نیست، همچنین پروژه‌های بزرگ صنعت نفت مانند فازهای پارس جنوبی در حال پایان یافتن هستند.

وی افزود: در زمان تحریم، تمایل زیادی به خودکفایی در کشور وجود داشت، بر این اساس، ساخت داخل توسعه یافت و بخش مهندسی قوی در کشور شکل گرفت تا نیازهای مختلف در کشور از جمله فازهای پارس جنوبی تامین شود.

مدیرعامل تاپیکو تصریح کرد: اکنون تعداد زیادی شرکت در بخش ساخت، مهندسی و پیمانکاری داریم که اگر سرمایه‌گذاری‌های جدید برای اجرای پروژه‌های جدید، جذب نشود، این ظرفیت‌ها بدون استفاده خواهند ماند و بیکاری توسعه می‌یابد.

پیوندی عنوان کرد: باید زمینه جذب سرمایه خارجی، فراهم شود تا با جذب منابع مالی جدید، پروژه‌ها آغاز به کار کنند و تولید و اشتغال در کشور رونق بگیرد.

معاون سابق مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که بدون برداشتن موانع، جذب سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر نیست، گفت: در سال‌های آینده، تقاضا برای اشتغال در کشور افزایش می‌یابد، بر این اساس، راه جذب سرمایه خارجی و پروژه‌های جدید باید هموارتر شود.

کد خبر 277371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =