سیاه نمایی یک جریان سیاسی در باره قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه در واکنش به مخالفت‌های مطرح شده علیه قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسسیوم ایرانی-فرانسوی-چینی گفت: یک جریان سیاسی بدون در نظر گرفتن منافع ملی، فضای کشور را به سمتی هدایت می‌کند که سفید را درعمل سیاه نشان می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بهمن آرمان، اقتصاددان و استاد دانشگاه در این باره گفت: هنوز مرکب قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی خشک نشده، این جریان سیاسی هجمه‌های غیراصولی و بدون مبنای خود را متوجه دولت می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی، قراردادی بزرگ و سرنوشت ساز بود، افزود: این قرارداد بر اساس آنچه مدیرعامل شرکت توتال عنوان کرده و در رسانه‌های اقتصادی جهان بازتابی گسترده داشته است، در این پروژه سکوهایی با وزن بیشتر از 20 هزار تن بکار گرفته خواهد شد.

آرمان تصریح کرد: این سازه‌ها تاکنون در هیچ کدام از فازهای پارس جنوبی نصب نشده است، حداکثر وزن سکوهایی که در فازهای پارس جنوبی استفاده کرده‌ایم حدود چهار هزار تن تا چهار هزار و 500 تن بوده که این‌ها در بندرعباس، خرمشهر و تاحدودی در بوشهر ساخته می‌شدند.

این اقتصاددان عنوان کرد: از آنجا که حمل چنین سکویی از فرانسه به ایران غیراقتصادی است، قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی تکنولوژی ساخت سکوهای با وزن بیشتر از چهار هزار و 500 تن را با خود به همراه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بخش عمده‌ای از تجهیزات این همکاری باید در ایران ساخته شود، برآورد می‌شود این قرارداد 10 هزار نفر به‌طور مستقیم و 100 هزار نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

کد خبر 277550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =