قرارداد توسعه فاز 11 قانونمند پیش رفته و محرمانگی در آن وجود ندارد

سخنگوی دولت گفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی به صورت قانونمند پیش رفته و مراحل خود را طی کرده است و هیچ موضوعی برای نمایندگان محرمانه نیست، آنان می‌توانند از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند.

به گزارش شانا، محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، امروز (سه‌شنبه، 20 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان این‌که نمایندگان در قرارداد توتال هر کجا فکر می‌کنند کار خلافی صورت گرفته به دستگاه نظارتی گزارش کنند، گفت: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI) و پتروپارس به صورت قانونمند پیش رفته و مراحل خود را طی کرده است و هیچ چیزی برای نمایندگان محرمانه نیست و آن‌ها می‌توانند از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند و از حق تحقیق و تفحص نیز برخوردارند.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کجا که فکر می‌کنند کار خلافی صورت گرفته به دستگاه نظارتی از جمله دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی، وزارت اطلاعات و دیگر مراجع نظارتی گزارش کنند.

نوبخت تصریح کرد: همانطور که در قانون برنامه ششم توسعه آمده است دولت برای رسیدن به رشد هشت درصدی به سرمایه گذاری 770 هزار میلیارد تومانی نیاز دارد که 65 میلیارد دلار آن از منابع خارجی است.

سخنگوی دولت عنوان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دولت مجوز داده که می‌تواند دنبال سرمایه گذار خارجی باشد و با طرف خارجی به صورت مشترک سرمایه گذاری کند.

وی در پاسخ به این که برخی از نمایندگان مدعی هستند که قرارداد توتال محرمانه است و آن‌ها نیز به دنبال طرح سه فوریتی برای جلوگیری از اجرای آن هستند، گفت: همه قراردادها باید زیر نظر مراجع نظارتی باشد و مراحل مطالعاتی خود را طی کند، از دوستان یا کسانی که این موضوع‌ها را مطرح می‌کنند، سوال می‌کنم که چطور باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

نوبخت افزود: پیشنهاد ما به این افراد این است که مدارک خود را به قوه قضاییه بدهند و جلوی کار را نگیرند، مردم ما می‌فهمند و از کسانی که در جهت توسعه کشور مانع تراشی می‌کنند در زمان خود به آن‌ها نشان خواهند داد. 

کد خبر 277577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =