۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
  • کد خبر: 277593
یک مخالفت سازمان یافته؟

هنگامی که رئیس جمهوری در افتتاحیه یک سایت مربوط به اصناف از این که در آینده خصوصی سازی واقعی خواهد شد و نمی‌گذارد که مالکیت صنایع واگذار شده به خصولتی‌ها برسد، گفت، خودش خوب می‌دانست که خصوصی سازی واقعی به معنای قطع برخی دست‌ها از اقتصاد ایران است و باید انتظار داشته باشد که «برخی دوستان!» در حاشیه نماز جمعه و راهپیمایی روز جهانی قدس به جای گفتن مرگ بر اسرائیل، پیوند روحانی و بنی‌صدر را مطرح کنند!

هنگامی که مخابرات در دولت نهم واگذار شد و هنوز پول این واگذاری به بیت المال بازنگشته است، این پرسش مطرح شد که:

ـ آیا مخابرات از نظر استراتژیک قابل واگذاری است؟

ـ چه کسی صلاحیت دارد سهام شرکتهای واگذار شده را دریافت کند؟

ـ آیا دولت می تواند از واگذاری سهام به عنوان تادیه بدهی ها استفاده کند؟

ـ آیا واگذاری سهام دولت به نهادها با نص اصل 44 قانون اساسی در تضاد نیست؟

حرف‌های رئیس جمهوری درباره واگذاری سهام دولت به بخش خصوصی، برای نخستین بار در این چند سال وجه منطقی داشت و نشان می داد که در واگذاری ها منطقی اعمال می شود، اما خود رئیس جمهوری هم می دانست که تاوان این مقاومت را می پردازد و شعارها به سوی او روانه می شوند. زیرا برخلاف شیوه بامبولی احمدی نژادی و مشاطه گری های او وارد عرصه درست واگذاری در جهت تقویت بخش خصوصی شد.

دکتر علی شریعتی در کتاب ماندگار خود؛ قاسطین، مارقین، ناکثین، دشمنان ولایت حضرت امیرالمومنین را سه طایفه بر می شمارد و آنها را نام می برد. این سه طایفه در دوران ما هر سه در یک ظاهر جمع شده اند. هم نکث می ورزند که به تعبیر شهیدشریعتی، ناکس اند!، هم عدالت را پایمال می کنند و هم تزویر می کنند.
این سه چهره را به راحتی می توان در کنش بسیاری از آدمهای روزگار ما دید که به محض پایمال شدن منافع شان، جانب دشمنی در پیش می گیرند و ناکسانه اساس نظام را به بازی می گیرند.

از گوستاو لوبون جامعه شناس فرانسوی نقل است که از شرائط تشکیل انبوه خلق سخن می گوید. به گفته او در جامعه متلاطم هنگامی که شعاری صادر می شود، عده ای ناخودآگاه به دنبال آن راه می افتند و در نهایت افسران جنگ نرم در هدف خود برنده می شوند.

گفته می شود کسانی که آن شعارهای زشت را در حاشیه روز قدس داده اند شناسایی شده اند. بد است که برخی حقوق بگیرند تا در صفوف یکپارچه ملت شکاف بیندازند. ملتی که با رای تاریخی خود بار دیگر روحانی را برای یک دوره دیگر به ریاست جمهوری برگزید نمی تواند چنین رفتارهایی را برتابد.

این کارها دون شان کسانی است که مدعی اند دغدغه دین و ایران را دارند. زشت است که فردا روزی بیجک حقوقی فردی که شعار را سر زبانها انداخته است پیدا شود که مربوط به نهادهای نظام باشد. این گونه عمل کردن نه تنها با اصول دین و ایمان ما سازگاری ندارد بلکه ممکن است در روزگار بدی که در آن سیر می کنیم و منطقه گرفتار آشوب و مشکلات عدیده است، کارهای ما را دشوار کند. نباید زیر بار چنین کارهایی رفت.

 

اکبر نعمت الهی

مدیرمسئول روزنامه ثروت

کد خبر 277593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =