قرارداد توسعه فاز 11 پیام مثبتی به دنیا برای تعامل با ایران داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی یک موضوع حاکمیتی است، پس از برجام از ظرفیت‌های اقتصادی پیش آمده استفاده نکردیم و این قرارداد می‌تواند نقطه عطفی در مناسبات بخش انرژی ایران و اتحادیه اروپا باشد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد این قرارداد گفت: حضور شرکت فرانسوی توتال در کنار چین می‌تواند گشایش‌های قابل توجهی در فازهای عسلویه داشته باشد و هم در حوزه مناسبات بین‌المللی پیام مثبتی به دنیا دهد که شرکت‌های معتبر و برندهای نخست دنیا تعاملاتشان را به صورت افتخار آمیز با ایران پیش می‌برند.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهوری در تعیین اعضای دولت دوازدهم به دنبال تقویت کارآمدی باشد که این مهم‌ترین مسئله بوده که می‌تواند در میزان موفقیت دولت تاثیرگذار باشد.

رحیمی تصریح کرد:‌ رئیس جمهوری باید با تقویت کارآمدی دولت دوازدهم توفیق‌های دولت آینده را به حداکثر برساند، همچنین اجرای برنامه ششم توسعه و تحقق وعده‌های رئیس جمهوری از جمله موضوع‌هایی است که در انتخاب اعضای دولت دوازدهم باید مورد توجه قرار گیرد به همین جهت وزیران باید افراد توانمندی باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نگاه اعضای دولت دوازدهم باید در پیشبرد اهداف ملی و بین‌المللی باشد و بتوانند پیوند جمهوری اسلامی ایران را با جامعه جهانی برقرار و تعامل بین‌المللی در حوزه‌های بخشی خود را پیش ببرند.

کد خبر 277643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =