قرارداد فاز 11 تردید نسبت به سرمایه گذاری در ایران را از بین برد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی موجب از بین رفتن فضای ترس و تردید نسبت به سرمایه گذاری در ایران شد.

به گزارش شانا به نقل از ایسنا، علی نجفی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این‌که در برنامه ششم توسعه، رشد اقتصادی هشت درصد به دولت تکلیف شده ما به سرمایه‌گذاری 150 میلیارد دلاری نیاز داریم و این سرمایه باید با مذاکرات و فعالیت در بخش‌هایی که مزیت کشور است، به‌ویژه صنایع نفت و گاز محقق شود.

وی افزود: قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (CNPCI)  و شرکت پتروپارس ایران دستاورد مهمی داشت و سبب از میان بردن فضای ترس، واهمه و تردید نسبت به سرمایه گذاری در ایران شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: به هر حال توتال یک شرکت بزرگ بین‌المللی است و ارزیابی‌های فنی، اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری خود را دارد و از این جهت شاخص به شمار می‌آید.

نجفی تصریح کرد: در واقع این سرمایه‌گذاری پیام روشنی به دنیا مخابره می‌کند و پیامش این است که ایران برای سرمایه‌گذاری جذاب است و امنیت لازم را برای سرمایه‌گذاری دارد.

نماینده بابل در مجلس عنوان کرد: همه بخش‌های کشور باید از این گونه اقدام‌ها حمایت کنند،‌ البته این به آن معنا نیست که از توانمندی و منابع شرکت‌های داخلی‌ بهره نگیریم،‌ البته در همین قرارداد نیز پیش‌بینی‌هایی در این باره صورت گرفته است.

وی گفت: باید عقب ماندگی‌ها را جبران و شرایط کشور را برای جذب سرمایه و فناوری پیش رفته فراهم کنیم تا بتوانیم با حمایت همه جانبه مجلس و بخش‌های دیگر شاهد تحقق این سرمایه گذاری‌ها باشیم.

کد خبر 277667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =