پالایشگاه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به شبکه سراسری گاز متصل شد

در ادامه فعالیت جبهه‌های کاری و راه اندازی تدریجی واحدهای جانبی و فرایندی بخش خشکی طرح توسعه فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی، عملیات اتصال خط خروجی پالایشگاه این طرح به شبکه سراسری انتقال گاز، تکمیل شد.

به گزارش شانا، فرهاد ایزدجو،  مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی با اشاره به راه اندازی واحد هوای ابزار دقیق و بویلرهای بخش یوتیلیی، اعلام کرد: سایر سرویس‌های پشتیبانی پالایشگاه، تا شهریور ماه امسال به طور کامل راه اندازی می شوند.

ایزدجو پیشرفت پالایشگاه فازهای 22تا 24 پارس جنوبی را 89 درصد اعلام کرد و درباره زمان اولین مرحله بهره برداری از این فازها گفت: در صورت تخصیص گاز ترش از فازهای 6 تا 8، مطابق برنامه زمانبندی امکان عملیات شیرین سازی گاز در ردیف اول شیرین سازی پالایشگاه این فازها، از آذرماه امسال فراهم خواهد شد.

به گفته وی، اتصال پالایشگاه فازهای 22 تا 24 به خط گاز ترش (آیگت 5) انجام شده و عملیات تکمیلی اتصال این خط هم تا اواخر مردادماه، به پایان می‌رسد.

ایزدجو همچنین از تکمیل خط خروجی اتصال پالایشگاه این فازها به شبکه سراسری انتقال گاز خبر داد و گفت: تا پیش از دریافت گاز از حوزه مخزنی این فاز، امکان عملیات شیرین سازی و تزریق به خط سراسری با دریافت گاز ترش از آیگت 5، محقق خواهد شد.

مجری طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی پیش از این، از تکمیل عملیات حفاری در موقعیت سه سکو از مجموع چهار سکوی این فازها خبر داده و گفته بود: با دریافت لوله های CRA از شرکت ملی نفت ایران تا مهرماه امسال، عملیات نصب این لوله‎ها در هر چهار سکو آغاز شده و پس از آن عملیات تکمیلی چاه‌ها در مدت 6 ماه پایانی سال انجام می‌شود.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، وی با اشاره به فعال شدن همه نواحی پالایشگاه و حضور پیمانکاران در مسیرهای راه اندازی اولیه (FTP) اظهار کرد: در حال حاضر حدود هفت هزار نیروی کار در این فازها مشغول به کار هستند که نسبت به سال گذشته 2 هزار نفر افزایش یافته است.

طرح توسعه فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون مترمکعب گاز ترش، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد، دو هزار و ٨٧٠ تن ال پی جی و دو هزار و ٧٤٠ تن اتان در حال انجام است.

کد خبر 277674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =