واحد مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های عملیاتی صنعت نفت ایجاد شود

مدیر طرح‌های عمران مناطق نفت خیز بر ضرورت تشکیل واحد مسئولیت اجتماعی در شرکت‌های عملیاتی صنعت نفت تاکید کرد و گفت: صنعت نفت باید به نحوی عمل کند که مردم از فعالیت این صنعت در مناطق همجوار با محل سکونتشان احساس رضایت کنند.

به گزارش شانا، محسن امیریان، عصر امروز (سه‌شنبه، 27 تیرماه) در سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با بیان این مطلب افزود: صنعت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به دنبال تمدنی جدید در غرب کارون و عسلویه است.

وی همزیستی مسالمت آمیز، ایجاد کانال ارتباطی مستمر بین مردم و بنگاه های اقتصادی دولت و تغییر نگاه در مناطق را مورد تاکید قرار داد و افزود: مردم باید به این نتیجه برسند که دولت مردم سالار است و نظر و رای آنها در هر دیدگاه ارجحیت دارد.

امیریان با اشاره به تاکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر کار برای عموم مردم، ادامه داد: بنابراین مسئولیت اجتماعی نماد بارز اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

بررسی اثرگذاری خدمات صنعت نفت در اجتماعات محلی

مدیر نظارت بر طرح‌های عمران مناطق نفت خیز از اجرای طرحی برای بررسی میزان اثرگذاری خدمات رسانی صنعت نفت به مردم محیط های پیرامونی مناطق عملیاتی خبر داد و گفت: باید آثار منفی حضور صنعت نفت در مناطق عملیاتی رفع و آثار مثبت این حضور تقویت شود.

وی عملکرد وزارت نفت را در برقراری ارتباط مستمر با دیگر وزارتخانه‌ها به منظور اجرای مسئولیت های اجتماعی موفق خواند و افزود: قانونمند شدن فعالیت های اجتماعی ضروری است و امیدواریم دیگر وزارتخانه ها نیز در این مسیر بیش از پیش با وزارت نفت همکاری کنند.
به گفته امیریان، وزارت نفت متولی ساخت مدرسه، بیمارستان و غیره نیست، اما در صورت همکاری وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف برای مشارکت در تامین منابع مالی و بهبود امکانات رفاهی در مناطق محروم آمادگی کامل دارد.

اجرای 476 پروژه مسئولیت اجتماعی در دولت یازدهم

امیریان در ادامه به ذکر آماری از عملکرد مسئولیت اجتماعی صنعت نفت پرداخت و گفت: در دولت یازدهم 476 پروژه در این حوزه به سرانجام رسیده است.

وی با بیان این که در مجموع تاکنون 3557 پروژه مسئولیت اجتماعی به ارزش 13.7 میلیارد ریال از سوی صنعت نفت اجرایی شده است، ادامه داد: باوجود مضیقه مالی نفت در سال 95، 218 پروژه CSR در صنعت نفت آغاز شد که از این میان 127 پروژه تحویل داده شده است و برای اجرای آنها سه هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمران مناطق نفت‌خیز گفت: امسال افزون بر پیگیری پروژه‌های باقیمانده از پارسال 420 پروژه مسئولیت اجتماعی را در دستور کار قرار داده ایم.

وی از برنامه مدیریت عمران مناطق نفت خیز برای توانمندسازی 2500 نفر از جوانان بومی مناطق عملیاتی نفت و گاز خبر داد و افزود: خوزستان استانی غنی است که در رده‌های مدیریتی و فنی به نیروهای غیر بومی نیازی ندارد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمران مناطق نفت‌خیز با اشاره به عملکرد خوب صنعت پتروشیمی در حوزه مسئولیت اجتماعی ابراز امیدواری کرد که بخش خصوصی در این زمینه نقش پررنگ تری ایفا کند و همایش‌هایی از این جنس در آینده از سوی بخش خصوصی و نه دولت برگزار شود.

امیریان با بیان این که باید مسئولیت اجتماعی از ابتدا در اقتصاد پروژه‌ها مدنظر قرار گیرد یادآور شد: شرکت‌های بین المللی و داخلی که نسبت به توسعه میدان‌های نفت و گاز ایران اقدام می کنند به خاطر داشته باشند که باید در کنار فعالیت‌های توسعه ای خود درصدی از پروژه را برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص دهند.

کد خبر 277718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =