قرارداد کنسرسیوم توتال همسو با منافع ملی است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد شرکت ملی نفت ایران و با کنسرسیومی به رهبری شرکت فرانسوی توتال یک قرارداد کاملا مطالعه شده و در چارچوب منافع ملی است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، کوروش کرم پورحقیقی با اشاره به قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، گفت: وزیر نفت پیش از حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و توضیح در باره این قرارداد، در کمیسیون انرژی حضور یافت و توضیحات فنی را ارائه کرد که اعضای کمیسیون نیز قانع شدند.

وی افزود: از آنجا که ما به مسئولان نظام اعتماد و اطمینان داریم آن‌ها پیش از هر اقدامی منافع ملی را مدنظر دارند، به همین دلیل این قرارداد را یک قرارداد مثبت و در چارچوب منافع ملی، کشور و نظام می‌دانیم.

کرم پور، با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای وارد آوردن فشارهای بیشتر به کشور از طریق وضع تحریم‌های جدید و همچنین بدعهدی آن‌ها در مسئله توافق برجام تصریح کرد: در چنین شرایطی باید از قراردادهایی که می‌تواند به بی اثر کردن تحریم‌ها کمک کند استقبال کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: اعتقاد داریم که حضور توتال در ایران، زمینه را برای حضور دیگر شرکت‌های بزرگ بین‌المللی باز خواهد کرد.

کد خبر 277757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =