تشکیل هیئت عالی نظارت بر منابع نفت و گاز با حضور همه اعضا

خبرگزاری مهر در ادامه جریان سازی و تخریب صنعت نفت در دولت یازدهم و قرارداد اخیر توسعه فاز 11 پارس جنوبی، در تاریخ 28 تیرماه 96 اقدام به انتشار گزارشی با عنوان «دورهمی در هیئت نظارت، مدیران زنگنه ناظر بر قراردادها!» کرده است که اوج ساده اندیشی و بی انصافی نویسنده را نشان می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، چنین گزارشی در روزی منتشر شده است که 214 نماینده مجلس با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری، ضمن قدردانی از عملکرد بی‌سابقه و ماندگار مهندس زنگنه در صنعت نفت، به صورت تلویحی خواستار تداوم حضور ایشان در این مسند در دولت دوازدهم شده‌اند.

این تقدیر در حالی صورت می‌گیرد که مدیریت صنعت نفت و شخص آقای زنگنه در ماه‌های اخیر به خصوص پس از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، هدف شدیدترین و تندترین هجمه‌ها از سوی اقلیتی از منتقدین دولت قرار داشت در حالی که افکار عمومی، نمایندگان  مجلس، نهادهای نظارتی و بازرسی به طرق مختلف رضایت خود را از عملکرد ایشان و مدیریت صنعت نفت اعلام داشتند.

باوجود این اما جریان سیاسی و رسانه‌ای منتقد گویا قرار نیست دست از لجاجت برداشته و برای مدت کوتاهی با مردم، مجلس و فضای عمومی کشور همراهی داشته باشند.

اقدام به انتشار گزارش موصوف در خبرگزاری مهر که از رسانه‌های زیرمجموعه سازمان تبلیغات اسلامی بوده و هزینه‌های آن با مجوز مجلس شورای اسلامی و از محل بیت‌المال تامین می‌شود بیش از آنکه تلاشی در جهت هجمه به وزیر نفت باشد، بیشتر تلاش برای تخریب نمایندگان مجلس و قدردانی اخیر آن‌ها از صنعت نفت است.

بی تردید نمایندگان محترمی که در این گزارش از آن‌ها یاد شده و هدف هجمه این خبرگزاری هستند، خود پاسخ مناسب و لازم را ارائه خواهند کرد، اما اداره کل روابط عمومی وزارت نفت بر طبق وظیفه ذاتی خود لازم می‌داند توضیحات مختصری را در باب هیئت نظارت بر منابع نفتی ارائه نماید:

هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی با تصویب نمایندگان مجلس و با ترکیبی متشکل از وزیر نفت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، دادستان کل کشور، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و یکی از معاونان وزیر نفت به انتخاب وزیر نفت شکل گرفته است.

هدف از تشکیل این هیئت، نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام در حوزه نفت و گاز، نظارت بر فرآیند صیانت از منابع نفت و گاز و نظارت بر قراردادهای مهم نفت و گاز و ارائه گزارش‌های لازم به مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

نحوه تشکیل و مدیریت جلسات نیز بر اساس مصوبه  21 مهرماه 1392 هیئت وزیران مشخص شده است، این هیئت طبق قانون هر 6 ماه یکبار تشکیل جلسه داده و در موارد فوق‌العاده نیز امکان برگزاری جلسه را دارد.

در این باره و به دنبال امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی، هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی با حضور همه اعضا 21 تیرماه برگزار شد.

در این جلسه حاضران بر ضرورت سرعت در توسعه میادین مشترک تاکید کردند، بنابراین ایجاد این شائبه که جلسه‌های هیئت عالی نظارت بر منابع نفت و گاز با حضور نمایندگان اعضا برگزار شده یا می‌شود از اساس کذب است و این ادعای خبرگزاری مهر قویا رد می‌شود.

  شایان یادآوری است که در باره نظارت بر قراردادهای نفتی نهادهای ذیصلاح دیگری نیز بر فرآیندها و جریان امور نظارت دارند؛ از این رو ابراز نگرانی خبرگزاری مهر در این زمینه موضوعیت نداشته و موارد مطرح شده در این گزارش مصداق افترا به مدیران خدوم صنعت نفت و همچنین ایجاد تشکیک به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به فعالیت هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی به شمار می‌رود که حق پیگرد قانونی این موضوع نزد مراجع قضایی برای وزارت نفت و هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی محفوظ خواهد بود.

کد خبر 277772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =