وزارت نفت گام‌های موثری برای ارتقا کیفیت سوخت برداشته است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نفت به نوبه خود در زمینه ارتقای کیفیت سوخت استاندارد، تلاش کرده است، البته باید به سمت تولید سوخت با استاندارد یورو 5 و به بالا حرکت کنیم.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (یکشنبه، یکم مردادماه) در مراسم رونمایی از طرح کلان ملی فناوری و نوآوری خانواده موتور ملی سه سیلندر، با بیان این‌که دولت یازدهم از ابتدای کار گام‌های خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوا برداشته است، گفت: وزارت نفت به نوبه خود در زمینه ارتقای کیفیت سوخت استاندارد تلاش کرده و تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است که این تلاش‌ها باید تداوم یابد.

وی افزود: 6 میلیون 800 هزار خودرو و موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که اگر از استاندارد کافی برخوردار نباشند سهم عمده‌ای در آلودگی هوا خواهند داشت.

ابتکار تصریح کرد: هر انسانی روزانه به 16 کیلوگرم هوا نیاز دارد که سلامت این هوا اهمیت زیادی دارد و اقدام‌هایی که انجام می‌شود همسو با کاهش آلودگی برای داشتن هوایی سالم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به طور مستمر از صنعت خودروسازی بازدید می‌کند و همین کار را برای تولید سوخت بنزین با هدف استاندارد بودن نیاز داریم تا کیفیت بنزین همگام با رشد صنعت خودرو اتفاق بیفتد و ما از وزارت نفت تولید سوخت با استاندارد یورو5 و به بالا را انتظار داریم.

وی در ادامه به توافق کنفرانس تغییرات اقلیمی پاریس اشاره کرد و گفت: در این توافق بحث انتشار گازهای گلخانه‌ای و سهم ما در این حرکت جهانی در بهینه سازی سوخت و حفاظت از ذخایر سوختی بسیار حایز اهمیت است.

ابتکار افزود: در سال‌های گذشته به علت یارانه‌ها و اینکه قیمت واقعی برای منابع نداشتیم حجم زیادی به هدر می‌رفت، اما امروزه برنامه‌ریزی‌ها و فناوری‌های جدید سبب کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای شده است.

کد خبر 277773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =