حمایت دولت از نوسازی و نظارت بر استانداردسازی مخازن و جایگاه‌های سوخت

هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر حمایت از نوسازی، ایمن­‌سازی و نظارت بر استانداردسازی مخازن و جایگاه‌های سوخت (CNG) موافقت کرد.

به گزارش شانا، جلسه هیئت دولت عصر دیروز (یکشنبه، یکم مردادماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد که در این جلسه، هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر حمایت از نوسازی، ایمن­‌سازی و نظارت بر استانداردسازی مخازن و جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده شده (CNG) موافقت کرد.

به موجب این تصمیم، مسئولیت تهیه و ابلاغ استانداردهای مصوب تاسیسات انواع جایگاه‌ها بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران خواهد بود و هر جایگاه‌دار مکلف است فقط از تاسیسات استاندارد مورد تایید این سازمان در جایگاه خود استفاده کند.

همچنین مسئولیت ایمنی هر جایگاه اعم از اجرای استاندارد طراحی ایمن جایگاه‌ها و نیز بکارگیری تاسیسات استاندارد در جایگاه و رعایت مقررات بهره‌برداری ایمن از جایگاه با داشتن گواهی ایمنی معتبر، برعهده جایگاه دار (کارفرما) است.

هیئت وزیران همچنین جایگاه‌داران را موظف کرد هشدارهای بازرسان ایمنی و تجهیزات جایگاه‌ها را که کتبا به ایشان ابلاغ می‌شود، اجرا کنند، در غیر این صورت، افزون بر توجه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری به ایشان، مشمول اقدام‌های پیشگیرانه شرکت پخش و شرکت گاز حسب مورد خواهند شد.

علاوه بر این، جایگاه‌دار مکلف است نسبت به بیمه تاسیسات در مقابل حوادث احتمالی آتش سوزی و انفجار اقدام کند و در صورت وجود اشکالات پر خطر و یا با خطر متوسط در ایمنی جایگاه، بلافاصله اقدام‌های اصلاحی و پیشگیرانه را به انجام رسانده و همزمان نیز مراتب را به وزارت کار، سازمان استاندارد و شرکت پخش گزارش کند.

همچنین هیئت دولت در این جلسه، با پیشنهاد وزارت نفت در خصوص افزایش سرمایه شرکت ملی گاز ایران از محل بدهی‌های بلندمدت به شرکت ملی نفت ایران، از مبلغ 69 میلیون و 370 هزار و 211 ریال به مبلغ 125 میلیون و 247 هزار و 36 ریال موافقت کرد.

کد خبر 277779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =