تولید نفت نیجریه از رقم 1.8 میلیون بشکه در روز فراتر نمی‌رود

دبیرکل اوپک اعلام کرد که نیجریه برنامه‌ای برای عبور از هدف تولید روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه‌ای خود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سن پترزبورگ، محمد سانوسی بارکیندو روز دوشنبه (دوم مردادماه) گفت: نیجریه تا مارس 2018 برنامه‌ای برای فراتر رفتن از رقم تولید روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز ندارد.

وی افزود: لیبی تا دسامبر سهیمه تولید روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه‌ای دارد، اما با توجه به چالش‌های پیش روی این کشور هدف تولیدی برای این کشور تعیین می‌شود.

کمیته وزارتی متشکل از کشورهای عضو و غیر اوپک برای نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه در نشست دیروز سنت پترزبورگ توافق کرد نیجریه برای توقف رشد تولید خود خود یا حتی کاستن از رقم روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه که به تازگی تثبیت شده است، به برنامه کاهش عرضه بپیوندد.

این کمیته رصد و نظارت بر برنامه کاهش عرضه (JMMC) در نشست سن پترزبورگ برای تحقق این هدف چارچوب زمانی مشخص نکرده است، اما روند تولید نفت خام نیجریه در هفته‌های آینده رصد خواهد شد.

کمیته وزارتی نظارت بر توافق جهانی کاهش عرضه متشکل از کشورهای عضو و غیرعضو اوپک همچنین با متوقف کردن روند رو به رشد تولید نفت خام لیبی موافقت نکرد زیرا گفته شد که بعید به نظر می‌رسد تولید این کشور آفریقای شمالی در آینده از روزانه یک میلیون بشکه نفت خام عبور کند، این در حالی است که تا پیش از شعله‌ور شدن ناآرامی‌ها و آشوب‌های سال 2011، این کشور عضو اوپک روزانه یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 600 هزاربشکه ظرفیت تولید نفت داشت.

قیمت نفت خام برنت، در واکنش به خبر برنامه اوپک برای محدود کردن تولید نفت خام نیجریه و گفته‌های خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان مبنی بر این که با توجه به  افزایش تقاضای داخلی در فصل گرما برای تامین انرژی دستگاه‌های خنک کننده‌ها، صادرات نفت خام این کشور در اوت 2017 به 6 میلیون و 600 هزار بشکه می‌رسد، با حدود یک درصد افزایش در سطح 48 دلار و 50 سنت برای هر بشکه معامله شد.

کد خبر 277809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =