رشد قابل‎ملاحظه حجم فعالیت‎های پژوهشگاه صنعت نفت در سال‎های اخیر

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت از چندبرابر شدن حجم فعالیت‎ پردیس‎های پژوهشگاه صنعت نفت در سال‎های اخیر خبر داد.

به گزارش شانا، حمیدرضا کاتوزیان با بیان این مطلی افزود: به طور نمونه، حجم کار در پردیس بالادستی پژوهشگاه در چهار سال اخیر حدود 60 درصد اافزایش یافته و حجم کار پردیس پایین دستی نیز در این مدت حدودا 2 برابر شده است.

وی از افزایش خیره کننده حجم فعالیت‎ها و قراردادها در پردیس انرژی و محیط زیست هم خبر داد و گفت: فعالیت‎های این پردیس  نیز رشد پنج برابری را تجربه کرده است.

کاتوزیان روند درآمدزایی پژوهشگاه صنعت نفت را طی سال‎های اخیر مناسب ارزیابی کرد و افزود: پژوهشگاه در صدد است با استفاده از اندوخته مالی، نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز و به روزسازی آزمایشگاه‎های خود اقدام کند.

وی با بیان این‎که ارتباطات بین‎المللی پژوهشگاه صنعت نفت از ثبات خوبی برخوردار است، ابراز امیدواری کرد این روند با قوت ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستی نفت شامل سه پژوهشکده علوم زمین، مهندسی نفت و مطالعات مخازن و توسعه میدان‌ها و 2 مرکز توسعه نرم‏ افزارهای بالادستی نفت و فناوری اطلاعات بالادستی نفت است.

پردیس پژوهش و توسعه صنایع پایین ‏دستی نفت شامل 6 پژوهشکده کاتالیست و نانوفناوری، توسعه فناوری‏های پالایش و فرآورش نفت، توسعه فناوری‌‏های فرآورش و انتقال گاز، توسعه فناوری های شیمیایی، پلیمری و پتروشیمی، توسعه فرایند و فناوری تجهیزات و همچنین مرکز پژوهش و توسعه فناوری‏های نفت کرمانشاه است. این پردیس، یکی از نقش ‏آفرینان اصلی تولید و صدور علم و فناوری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در کشور و در منطقه به شمار می‌رود که در تولید ثروت و رشد اقتصاد مبتنی بر دانایی، نقش ارزنده‌ای داشته است.

پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست نیز شامل سه پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی، حفاظت صنعتی و توسعه و بهینه ‏سازی فناوری‏های انرژی و گروه پژوهشی تجزیه و ارزیابی مواد است که با اجرای طرح‏های پژوهشی و توسعه‎ ای، در مسیر کسب و بومی‎‎سازی دانش فنی برای صنعت نفت و نیز رفع معضلات صنعتی در حوزه‏ های انرژی، حفاظت صنعتی، محیط زیست و بیوتکنولوژی گام بر می‌‏دارد.

 
 

کد خبر 277836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =