جایگاه سوخت شماره چهار تهران در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیر موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ایران از ثبت جایگاه سوخت شرکتی شماره چهار سابق (پمپ بنزین اختصاصی شماره 234 کنونی) در خیابان 15 خرداد تهران به عنوان یک اثر تاریخی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی موزه‌ها و مرکز اسناد صنعت نفت ایران، اکبر نعمت الهی گفت: جایگاه سوخت قدیمی شماره چهار تهران در خیابان 15 خرداد (بوذرجمهری سابق)، پس از طی مراحل قانونی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، به شماره 31710 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

به گفته وی جایگاه شماره چهار، پس از پمپ بنزین قدیمی آبادان، دومین جایگاه سوختی است که با شناسایی و معرفی از سوی مدیریت موزه‌ها و اسناد صنعت نفت ایران، توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به ثبت می‌رسد.

زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای ثبت این جایگاه را برای اجرا و ابلاغ به استانداری تهران اعلام کرده است.

جایگاه های قدیمی سوخت در تهران معماری ویژه ای داشته‌اند که متاسفانه بسیاری از آنها تخریب شده است یا تغییر کاربری یافته‌اند. قدمت جایگاه سوخت شماره چهار که ازسوی «شرکت نفت انگلیس و ایران» ساخته شده است به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد.

 

موزه  

کد خبر 277842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =