گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران تثبیت شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: با جریان گاز در خط لوله انتقال دامغان-کیاسر به ساری، پایداری گاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان تثبیت شده است.

به گزارش شانا، سید مصطفی موسوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران از توجه جدی دولت تدبیر و امید به اتمام عملیات و بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز از سمنان به مازندران قدردانی کرد و گفت: از این پس دغدغه افت فشار گاز واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران وجود نخواهد داشت.

وی افزود: استان‌های شمالی با توجه به قرارگرفتن در آخرین نقطه گازرسانی خطوط از جنوب ایران، به دلیل واردات گاز از ترکمنستان با مشکلات عدیده‌ای در خصوص قطع گاز در فصل زمستان رو‌به‌رو بودند که با اقدام مناسب دولت تدبیر و امید در باره ایجاد خط انتقال گاز عسلویه به دامغان، کیاسر و ساری، این مشکل برطرف شد.

موسوی تصریح کرد: زمستان امسال، نه‌تنها پایداری گاز در استان تضمین می‌شود، بلکه واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران که در زمان افت فشار، از سوخت جایگزین فسیلی استفاده می‌کردند، می‌توانند به‌‌طور کامل از این سوخت طبیعی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران عنوان کرد: استفاده از سوخت طبیعی در واحدهای تولیدی، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، در جلوگیری از تخریب زیست‌محیطی نیز موثر است.

وی، اجرای این پروژه را گامی بلند برای پایان دغدغه‌های کاهش فشار گاز استان‌های شمالی دانست و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ، دیگر نیازی به واردات گاز از ترکمنستان نیست، بی‌تردید اجرای به‌موقع و مناسب این خط انتقال گاز موجب توسعه بخش تولید و صنعت در استان، به‌ویژه صنایع مرتبط و وابسته به سوخت گاز خواهد شد.

کد خبر 277907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =