تولید مازوت در پالایشگاه‌های ایران تا 1404 به کمتر از 10 درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با امضای قراردادهای ارتقای کیفی فرآورده‌های تولید پالایشگاه‌های کشور، تولید مازوت تا سال 1404 به کمتر از 10 درصد خواهد رسید و همه محصولات استاندارد یورو 5 خواهند داشت.

به گزارش شانا،  عباس کاظمی روز شنبه (14 مردادماه) در حاشیه امضای توافقنامه ارتقای کیفی پالایشگاه تبریز میان شرکت پالایش نفت تبریز و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مهندسی و ساختمان اس کی (SKEC) از کره جنوبی و طراحی و ساختمان نفت (ODCC) در جمع خبرنگاران با اعلام این که طی 135 روز گذشته میانگین مصرف بنزین 79 میلیون لیتر بوده است، اظهار کرد: هم اکنون مقدار ذخائر بنزین یک میلیارد لیتر است.

وی همچنین گفت: در مجموع در 135 روز گذشته به طور میانگین کمتر از 12 میلیون لیتر واردات بنزین داشته‌ایم.

کاظمی با اشاره به این که هم اکنون پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه هفت میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند، ابراز امیدواری کرد که رقم تولید به 11 میلیون لیتر برسد.

وی یادآور شد: در مجموع از زمان راه‌اندازی ستاره خلیج فارس تاکنون بیش از 300 میلیون لیتر بنزین در بازار توزیع شده است.

وی ادامه داد: اکنون فاز نخست پالایشگاه تکمیل و در مدار سرویس قرار دارد و در حال تثبیت عملیاتی است و فاز دوم نیز سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به پروژه ارتقای کیفی تولیدات پالایشگاه‌های کشور توضیح داد: تا کنون قرارداد تجاری پالایشگاه اصفهان با شرکت دایلم کره به ارزش دو و نیم میلیارد یورو امضا شده و قرارداد با پالایشگاه‌های تبریز و تهران نیز امضا شده است و مذاکره برای ارتقای کیفی پالایشگاه بندرعباس نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و اکنون در مرحله مذاکره با فاینانسور هستیم.

وی تاکید کرد: با قراردادهایی که برای ارتقای کیفی محصولات پالایشگاه‌های کشور امضا می‌شود، میزان مازوت تا سال 1404 به کمتر از 10 درصد خواهد رسید و همه محصولات استاندارد یورو 5 خواهند داشت.

کاظمی با اشاره به قرارداد ارتقای کیفی پالایشگاه تبریز بیان کرد: ارزش این قرارداد که با شرکت SKEC کره جنوبی امضا شد 1.6 میلیارد یورو است و بستگی به زمان قرارداد تجاری و مالی و پیشرفت مذاکرات با بانک مرکزی و اگزیم بانک کره ساخت آن طی 48 ماه به پایان خواهد رسید.

کد خبر 277943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =