شمار خریداران هندی نفت خام ایران به 7 شرکت رسید

ایران در ماه ژوئیه (تیر- مردادماه) 502 هزار بشکه نفت خام به شرکت‌های دولتی و خصوصی هند صادر کرده است، به طوری‌که نسبت به ماه قبل روزانه 83 هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش شانا، در حالی که خبرگزاری‌های بین المللی از کاهش خرید نفت هند از ایران خبر می‌دهند، آمارها نشان می‌دهد که مقدار خرید نفت خام این کشور از ایران نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایشی بوده است.

هند در ماه ژوئیه به طور میانگین روزانه 502 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است که این رقم نسبت ماه ژوئن (419 هزار بشکه در روز) 83 هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

بررسی آمار صادرات نفت ایران به هند از سال 2015 نیز حاکی از روند افزایشی خرید نفت خام دهلی نو از تهران بوده است؛ ایران در سال 2015 و 2016 به طور میانگین روزانه معادل 189 هزار و 451 هزار بشکه نفت به هند صادر کرده است.

میانگین صادرات نفت خام ایران به هند از ابتدای سال 2017 تاکنون 438 هزار بشکه در روز بوده است که با توجه به این که هنوز حدود چهار ماه به پایان سال میلادی مانده است، امکان تغییر این رقم  وجود دارد.

مشتریان هندی نفت ایران نیز از سه شرکت به هفت شرکت افزایش یافته‎اند که می‌توان از ریلانس و اسار به عنوان مطرح‌ترین آنها نام برد و این شرکت‌ها هیچ کاهشی در خرید نفت خام از ایران نداشته‌اند.

کد خبر 278064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =