بنزین‌های وارداتی استاندارد است

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این‌که مقدار تولید بنزین یورو 4 به روزانه 27 میلیون لیتر رسیده است، گفت: همه محموله‌های بنزین وارداتی کشور، استاندارد است و در صورت غیراستاندارد بودن، از گمرک ترخیص نشده و اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عباس کاظمی روز شنبه (21 مردادماه) درباره ادعای عرضه بنزین غیراستاندارد وارداتی در برخی شهرها، اظهار کرد: در هشت کلانشهر کشور، بنزین یورو 4 و پاک عرضه می‌شود که البته در برخی شهرها مانند شیراز و مشهد، بخشی از نیاز سوخت با بنزین یورو 4 و بخشی نیز با بنزین معمولی تامین می‌شود.

وی  افزود: البته بنزین معمولی توزیعی غیراستاندارد نیست و همه استانداردهای لازم را داراست.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره مقدار تولید بنزین کشور، گفت: اکنون میانگین تولید روزانه بنزین کشور به 67 میلیون لیتر در روز رسیده که 27 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 است.

کاظمی تصریح کرد: میانگین مصرف روزانه بنزین امسال 79 میلیون لیتر بوده، اما در روزهای اخیر به دلیل سفرهای تابستانی به 84 میلیون لیتر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، چندی پیش، برخی رسانه‌های منتقد دولت ادعای توزیع بنزین وارداتی غیراستاندارد را در یک کلانشهر مطرح کرده بودند.

بخشی از بنزین مورد نیاز کشور هم اکنون از محل واردات، تامین می‌شود، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پس از راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نه تنها واردات بنزین متوقف خواهد شد، بلکه ایران به صادر کننده بنزین نیز تبدیل می‌شود.

هم اکنون ایران از میان پنج فرآورده اصلی نفت، صادرکننده چهار فرآورده نفتی شامل گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع بوده و در شرایط کنونی، تنها بخشی از بنزین مورد نیاز کشور از محل واردات تامین و توزیع می شود.

پالایشگاه 360 هزار بشکه‌ای ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه در دست ساخت میعانات گازی منطقه خلیج فارس و حتی خاورمیانه، از ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است و در کنار این 2 فرآورده راهبردی نفتی، محصولات دیگری همچون 2و هزار تن در روز گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت هواپیما و 130 تن گوگرد تولید و عرضه خواهد شد.

چندی پیش، تولید مستمر بنزین از فاز نخست این پالایشگاه آغاز شده است.

کد خبر 278067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =