شرکت ملی گاز و دانشگاه هنر برای مصرف بهینه انرژی تفاهم‌نامه امضا کردند

شرکت ملی گاز ایران به منظور استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه هنر در راستای اصلاح فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی و دیگر خدمات هنری با دانشگاه هنر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش شانا، حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران غلامرضا اکرمی، رئیس دانشگاه هنر امروز (22 مردادماه) این تفاهم‌نامه همکاری را امضا کردند.

تهیه، تدوین و تولید آثار هنری در حوزه مدیریت مصرف انرژی و اکران عمومی آن در سطح ملی، تدوین، تالیف اسناد و مدارک علمی، کتب و مقالات و محتوای الکترونیک و تبادل آنها، همکاری و مشارکت در برگزاری جشنواره و مسابقات فرهنگی و هنری در حوزه مدیریت مصرف انرژی شرکت‌های زیر مجموعه صنعت گاز، بخشی از زمینه‌های همکاری است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

براساس این تفاهم‌نامه قرار است سه کارگروه مشترک در زمینه‌های فنی و تولیدات هنری، مشارکت سازی سازمان مردم نهاد و مدیریت جشنواره، سمینارها و جشنواره‌های هنری و فرهنگی تشکیل شود.

این تفاهم‌نامه که در هشت ماده تهیه شده است از زمان امضا برای پنج سال تعیین شده و با اعلام قبلی هر یک از طرف‌ها قابل فسخ یا تمدید است.

عراقی، امضای این قرارداد را پیوند میان صنعت و هنر عنوان کرد و گفت: صادرات گاز و تبدیل آن به ارزش افزوده و مصرف بهینه گاز 2 راهبرد مهمی است که از سوی شرکت ملی گاز ایران دنبال می شود.

وی با بیان این که مصرف بهینه انرژی سبب می شود ایران گاز تولیدی را به صادرات اختصاص دهد و از محل آن کسب درآمد کند، تصریح کرد: همچنین با استفاده از گاز در صنایع با ارزش افزوده بالا می توان کمک بزرگی به اقتصاد کشور کرد.

عراقی استفاده از ابزار فشار و جریمه را راه حلی مناسبی برای مصرف بهینه انرژی ندانست و عنوان کرد: با زبان هنر می توان به پیشبرد اهداف مصرف بهینه انرژی کمک کرد.

رئیس دانشگاه هنر نیز در این مراسم با اشاره به این که ایران یکی از کشورهای پرمصرف انرژی به دلیل ارزان بودن در جهان است، تصریح کرد: در این زمینه به فرهنگ‌سازی نیاز است و هنر می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

وی از دانشگاه هنر به‌عنوان دانشگاهی با ظرفیت‌های بالا یاد کرد و گفت: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه آغازی بر گسترش روابط  اقتصاد و هنر باشد.

از سوی شرکت ملی گاز ایران، حسین تقی نژاد، مدیرعامل گاز استان البرز و از سوی دانشگاه هنر محمود ارژمند، معاون فرهنگی رئیس دانشگاه و امیر شکیبامنش، رئیس پردیس بین المللی دانشگاه هنر به‌عنوان نماینده دو طرف برای اجرای این تفاهم‌نامه انتخاب شدند.

کد خبر 278078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =