بزرگترین تشکل صنفی پتروشیمی ایران از مهندس زنگنه حمایت می‌کند

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره به حمایت بزرگترین تشکل صنفی صنعت پتروشیمی ایران از مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت پیشنهادی دولت دوازدهم، اعلام کرد: با حضور دوباره زنگنه در وزارت نفت انتظار ثبت دومین جهش توسعه صنعت پتروشیمی در دولت دوازدهم را داریم.

به گزارش شانا، احمد مهدوی با اشاره به عملکرد قابل قبول مهندس زنگنه در وزارت نفت دولت یازدهم، گفت: عملکرد ایشان در دولت یازدهم در افزایش تولید و صادرات نفت، بهره برداری از فازهای پارس جنوبی و افزایش ظرفیت تولید گاز، افزایش ظرفیت خوراک مورد نیاز صنایع پتروشیمی، گازرسانی به صنایع، روستاها و نیروگاه‌ها و ... انتظارات جامعه اقتصادی کشور را برآورد کرده است و قدردان زحمات وزیر کهنه کار، کاربلد و قدیمی نفت کشور هستیم.

وی با اشاره به حمایت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از معرفی مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت دوازدهم، خواستار مساعدت و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزیر نفت پیشنهادی دولت دوازدهم شد و تصریح کرد: فعالان صنایع پتروشیمی کشور امیدوار هستند تا مهندس زنگنه با اخذ رای اعتماد از مجلس و حضور دوباره در وزارت نفت، انتظارات برای توسعه و ثبت جهش جدید توسعه صنعت پتروشیمی را برآورده کند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان این که با افزایش ظرفیت تولید گاز از پارس جنوبی در عمل خوراک مورد نیاز طرح‌های موجود و جدید صنعت پتروشیمی کشور تامین شده و نگرانی از بابت کمبود خوراک گاز کاهش یافته است، اظهار کرد: توسعه این صنعت ارزش آفرین باید در یک شرایط رقابتی در مقایسه با کشورهای رقیب همچون عربستان سعودی اتفاق بیفتد.

وی با یادآوری این که انتظارات از مهندس زنگنه به عنوان وزیری با تجربه بیش از دیگر اعضای اقتصادی کابینه دولت دوازدهم خواهد بود، تاکید کرد: با حمایت وزیر نفت از تکمیل زنجیره های ارزش در صنعت پتروشیمی، ضمن کاهش خام فروشی، زمینه تبدیل ایران به یک هاب بزرگ تولید محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه و حتی جهان فراهم می شود.

مهدوی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی یکی از سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی بوده و وزیر نفت برای رفع مشکلات پیش روی توسعه این صنعت برنامه ریزی گسترده‌ای را در دستور کار خواهد داشت.

وی با تاکید دوباره نسبت به حمایت انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی از عملکرد وزیر پیشنهادی نفت در دولت یازدهم، یادآور شد: به طور قطع، استمرار فعالیت و مدیریت مهندس زنگنه در وزارت نفت دولت دوازدهم سبب بالا رفتن انتظارها از ایشان برای بهبود شرایط توسعه، بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذار در صنایع پتروشیمی می‌شود.

کد خبر 278110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =