خط لوله غیرفلزی انتقال پساب نمکزدایی در اهواز به بهره‎برداری رسید

خط لوله غیرفلزی انتقال پساب واحدهای نمکزدایی شماره 2 و 4 اهواز به مخزن مستقر در واحد نمکزدایی شماره یک اهواز، با هدف صیانت از محیط زیست در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به بهره‎برداری رسید.

به گزارش شانا، این خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه 35 هزار بشکه پساب با حضور بیژن عالی‎پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به بهره‎برداری رسید.

محسن دهان‎زاده، مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون، در این زمینه بر همسویی عملیات تولید و نگهداشت با رعایت الزام‌های زیست‎محیطی و صیانت از زیست‎بوم منطقه تاکید کرد و گفت: مدیریت سبز در این شرکت نهادینه شده و از همه امکانات سازمان برای حفاظت از محیط‎زیست استفاده می‎شود.

وی افزود: خورندگی پساب واحدهای نمکزدایی در لوله‎های فلزی به‌طور معمول سبب سوراخ شدن این لوله‎ها و نشت پساب به محیط می‎شود؛ از این رو به منظور اصلاح سامانه دفع پساب، اجرای این خط لوله غیرفلزی در دستور کار قرار گرفت و از یک شرکت دانش‎بنیان داخلی برای ساخت و نصب آن استفاده شد.

دهان‎زاده ادامه داد: این پروژه سه سال پیش با استفاده از لوله‎های 8 و 10 اینچ GRE ساخت داخل آغاز شد و اواخر تیرماه امسال به پایان رسید.

به گفته وی، این پروژه با همکاری واحدهای مهندسی و ساختمان، مهندسی فرآورش نفت و گاز و بازرسی فنی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرایی شده؛ طول این خط 22 کیلومتر شامل پنج کیلومتر خط لوله فلزی و 17 کیلومتر خط لوله غیرفلزی است که به صورت زیرزمینی با تامین اعتباری بالغ بر 125 میلیارد ریال از محل منابع داخلی احداث شده است.

کد خبر 278140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =