صنعت نفت و گاز در دولت تدبیر و امید از رکود خارج شد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش‌های وزارت نفت سبب شد تا سهمیه ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) احیا شود، همچنین با اقدام‌های صورت گرفته صنعت نفت طی چهار سال گذشته از رکود خارج شد.

به گزارش شانا، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام‌های مثبت وزارت نفت در چهار سال گذشته، گفت: در این دوره توانستیم طلسم رکود در حوزه نفت و گاز را بشکنیم و در این حوزه سرمایه‌‌های خارجی جذب کنیم.

وی افزود: با تلاش‌های وزارت نفت، سهمیه ایران در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) احیا و باوجود برخی چالش‌ها با کشور عربستان فضا مدیریت شد، همچنین توانستیم در برداشت از میدان مشترک گازی پارس جنوبی با قطر برابر شویم، در حالی که طی این سال‌ها روزانه ضرر و زیان فراوانی را متحمل می‌شدیم.

رحیمی تصریح کرد: صنعت نفت در چهار سال گذشته کارنامه موفقی داشته و مهندس زنگنه نیز جزو چهره‌های طلایی کابینه دولت آقای روحانی است.

حسین نیاز آذری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: مهندس زنگنه از وزیران اثرگذار  به‌ویژه در حوزه اقتصادی است و بدون تردید حضور وی برای دولت، وزارت نفت و شرایط اقتصادی کشور بسیار موثر است.

وی ادامه داد: وزارت نفت در دولت یازدهم منابع پولی کلانی را به اقتصاد کشور تزریق کرده است، از این رو استمرار سیاست حضور مهندس زنگنه در بدنه وزارت نفت کار پسندیده‌ای است.

کد خبر 278141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =