حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان آزادگان جنوبی پایان یافت

شرکت ملی حفاری ایران، پروژه حفاری ۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی را به طور کامل اجرایی کرد.

به گزارش شانا، مهران مکوندی، معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این پروژه از جمله پروژه‎های کلیددردست (EPD) بود که در اجرای آن مراحل طراحی، مدیریت، تامین کالا و مواد و ارائه خدمات فنی و تخصصی بر عهده شرکت ملی حفاری ایران بوده است.

وی با اشاره به این‎که حفاری این تعداد چاه از اوایل سال 93 از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت  به ملی حفاری واگذار شد، ادامه داد: با تعامل میان مدیران و متخصصان دو شرکت، مراحل اجرایی پروژه دنبال و هر یک از چاه‎ها به محض تکمیل نهایی در اختیار کارفرما قرار گرفت.

مکوندی گفت: برای اجرای پروژه حفاری ۴۰ حلقه چاه آزادگان جنوبی، هشت دستگاه سنگین حفاری فعالیت می‎کرد و همزمان با حفر این چاه‎ها، تعمیر و تکمیل سه حلقه چاه دیگر هم در این موقعیت به شرکت ملی حفاری واگذار شد که به کارفرما تحویل داده شده است.

وی متراژ حفاری انجام شده برای حفر ۴۰ حلقه چاه را ۱۵۴ هزار و ۵۹۷ متر عنوان کرد و افزود: با پایان عملیات حفاری و تکمیل ۳+۴۰ حلقه چاه نفتی در این موقعیت، دستگاه‎های حفاری به تدریج ترخیص و در دیگر پروژه‎ها از جمله در پروژه حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر در این میدان به‎کار گرفته می‎شود.

مکوندی اجرای این پروژه را از ابعاد مختلف از جمله اهتمام ویژه به رعایت ضوابط و استانداردهای زیست‎‏محیطی و همچنین رعایت مقررات HSE، به عنوان یکی از پروژه‎های موفق شرکت ملی حفاری ایران در میدان‌‏های مشترک عنوان کرد و گفت: ارتباط متقابل و موثر میان این شرکت و شرکت مهندسی و توسعه نفت بسیار ارزشمند است.


کد خبر 278146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =