نخستین نشست تخصصی میان کنسرسیوم ایرانی و کره‌‌ای برگزار شد

نخستین نشست تخصصی میان 2 کنسرسیوم شرکت‌های ایرانی و کره‌‌ جنوبی به منظور توسعه دانش فنی ایزو کانتینر‌های مینی ال ان جی در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، سعید پاک سرشت، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز در این نشست با بیان این که توسعه دانش فنی ایزو کانتینر‌های مینی ال ان جی در دستور کار شرکت ملی گاز قرار گرفته است، گفت: برای تحقق این هدف از همکاری شرکت‌های ایرانی و کره‌ای در قالب دو کنسرسیوم استفاده شده است که کنسرسیوم ایرانی شامل شرکت ملی گاز ایران، پژوهشگاه صنعت نفت و انستیتو ال ان جی و دیگر سازندگان بوده و طرف کره‌ای هم مجموعه‌ای از شرکت‌های فنی و مهندسی و سازندگان تجهیزات هستند که با هدف توسعه فناوری به صورت مشترک با یکدیگر فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به این که در این توافق‌نامه هر کدام از طرف‌ها قرارداد، هزینه‌های بخش خود را متقبل شده‌اند و طبق این توافق، فناوری‌های مورد نیاز توسعه یافته و تجهیزات مورد نیاز نیز ساخته می‌شود، تصریح کرد: ساخت بخشی از این تجهیزات در کره جنوبی و بخشی دیگر در داخل ایران انجام خواهد شد و پس از پایان مراحل، نتایج به صورت تلفیق شده تحلیل و بررسی می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز با تاکید بر این که طرف‌ها در زمینه تبادل دانش و کارشناس، همکاری بلند مدت را  در برنامه خود قرار داده‌اند، افزود: دستاوردهای حاصل از فعالیت‌های کنسرسیوم‌های ایرانی و کره‌ای سرانجام سبب انتخاب فناوری مناسب و ساخت تجهیزات خواهد شد و این خدمات برای مدت چهار سال برنامه‌ریزی شده است.

پاک سرشت همکاری 2 جانبه ایران و کره جنوبی در زمینه مینی ال ان جی را فرصت مناسبی برای هر دو طرف دانست و افزود: این فعالیت‌ها از امسال آغاز خواهد شد و در ابتدا مراحل طراحی مفهومی، پایه و جزیی در دستور کار قرار گرفته است و پس از آن مراحل ساخت تجهیزات و آزمایش آن دنبال خواهد شد.

وی افزود: از آن جا که این واحد به صورت ایزو کانتینر طراحی می‌شود قابلیت حمل و جابه‌جایی خواهد داشت و در مکان‌های مختلف قابلیت بهره‌برداری داشته و از این رو رسیدن به این فناوری افق‌های بازاری مناسبی را فراهم می‌کند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز با تاکید بر این که فناوری ال ان جی در قالب ایزو کانتینر، یک فناوری جدید به شمار می‌آید، اظهار کرد: ال ان جی کاربردهای مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده از ال ان جی به عنوان سوخت خودروهای سنگین و کشتی‌هاست و چون دنیا به سمت سوخت‌های پاک حرکت می‌کند ما نیز تلاش می‌کنیم در این مسیر قدم برداریم.

پاک سرشت تصریح کرد: در حال حاضر، فناوری‌های استفاده از این نوع سوخت‌ها در خودرو های سنگین، کشتی‌ها و ترن‌ها در حال توسعه است و کاربرد آنها در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

وی به مقررات وضع شده از سوی سازمان جهانی دریانوردی (IMO) به عنوان یک سازمان فعال در زمینه کشتیرانی نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان قانون و مقرراتی را مصوب کرده است که از سال 2020 سوخت کشتی‌ها می‌بایست از حداقل آلایندگی برخوردار باشند از این رو بسیاری از شرکت‌ها استفاده از سوخت‌های پاک نظیر ال ان جی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش شانا، ایران و کره جنوبی 18 خردادماه امسال برای توسعه واحدهای مینی ال ان جی از نوع ایزوکانتینر توسعه یافته توافق‌نامه همکاری در بوسان کره جنوبی امضا کردند.

کد خبر 278153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =