۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
  • کد خبر: 278182
استمرار بیم و امید در بازار نفت

حالت وارونگی حاکم در بازار نفت سبب شده است خوشبینی به افزایش قیمت این کالا بیشتر شود، اما برخی از کارشناسان درباره این مسئله تردیدهایی دارند.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، اعتماد معامله‌گران به آینده بازار نفت اندک است و اگرچه نگرانی‌ها از سقوط قیمت نفت کاهش یافته، امید چندانی به ادامه رشد قیمت این کالا بالای 50 دلار نیست.

از یک سو، جریان آمارهای امیدوارکننده، از جمله کاهش سطح ذخیره سازی نفت در آمریکا و رشد فراتر از انتظار تقاضای سوخت در فصل تابستان، سبب شده است قیمت نفت در هفته‌های اخیر نسبت به ماه ژوئیه افزایش یابد.

از سوی دیگر، اکنون حالت وارونگی بر بازار نفت حاکم شده که در آن، قیمت تحویل کنونی این کالا نسبت به قیمت محموله‌های آینده، بیشتر شده است.

حالت وارونگی، به عنوان نشانه ای از کاهش عرضه و افزایش تقاضای کنونی نفت به شمار می آید. این وضع سبب می‌شود کسانی که در گذشته نفت را ذخیره سازی کرده بودند، اکنون به فروختن آن در بازار ترغیب شوند.

اگر حالت وارونگی ادامه یابد، به معنای پیش بینی ادامه یافتن روند کاهش ذخیره سازی خواهد بود و به احتمال زیاد، سبب افزایش قیمت نفت خواهد شد.

با این همه، برخی کارشناسان هشدار می‌دهند که این نشانه، فریب دهنده است. حالت وارونگی کنونی در بازار، هم بسیار کوتاه و هم اندک بوده است.

کد خبر 278182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =