صدور 3.5 میلیارد دلار مواد پتروشیمی

مجموع محصولات صادراتی پتروشیمی ایران از ابتدای سال 96 تا پایان تیرماه بالغ بر هفت میلیون تن و به ارزش بیش از سه میلیارد و 496 میلیون دلار رسید.

به گزارش شانا، صدور بیش از هفت میلیون و 188 هزار تن انواع محصولات پلیمری و شیمیایی کشور به بازارهای جهانی از ابتدای سال 96 تا پایان تیرماه، نشان از روند مطلوب صادرات این محصولات در ایران دارد؛ این میزان پارسال در بازه زمانی مشابه، 6 میلیون و 847 هزار تن به ارزش 3.028 میلیون دلار بوده است.

روند تولید محصولات پتروشیمی در منطقه عسلویه، ماهشهر و نیز دیگر مناطق کشور با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مسیری مطلوب را طی می‌کند و شرکت‌ها با توجه به میزان خوراک دریافتی و نیز برنامه‌های تعمیراتی اقدام به تولید محصول با هدف تامین نیاز داخل و نیز صادرات می‌کنند.

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و در چهار ماه نخست امسال، مجتمع پتروشیمی نوری با صدور  بیش از 405 میلیون دلار محصول، از نظر ارزش پیشتاز مجتمع‌های تولیدی این منطقه است. پتروشیمی پارس با صادرات بیش از 310 میلیون دلار در جایگاه دوم و پتروشیمی زاگرس نیز با صادرات بیش از 299 میلیون و 779 هزار دلار، رتبه سوم را در این منطقه به خود اختصاص دادند.

در مجموع بیش از سه میلیون و 835 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش بیش از یک میلیارد و 860 میلیون دلار از سوی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس در چهار ماه نخست امسال به خارج از کشور صادر شده است.

مجتمع‌های تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز تا پایان تیرماه یک میلیون و 837 هزار تن محصول را به ارزش 830 میلیون و 466 هزار دلار به کشورهای مختلف صادر کردند.

پتروشیمی بندر امام با 316 میلیون و 557 هزار دلار رتبه نخست صادرات را در میان پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در چهار ماه نخست امسال به دست آورد.

پتروشیمی‌های دیگر مناطق کشور نیز از ابتدای سال تا پایان تیرماه یک میلیون و 515 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی را به ارزش بیش از 805 میلیون دلار روانه بازارهای خارجی کردند.

کد خبر 278187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =