۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
  • کد خبر: 278280
شرکت ملی نفت ایران در هفته‎ای که گذشت

شرکت ملی نفت ایران در هفته‎ای که گذشت، با انتصاب دوباره مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت دولت دوازدهم و اعلام اولویت‎های صنعت نفت مبنی بر توسعه میدان‌های نفت و گاز و افزایش ضریب بازیافت از سوی وی، به تداوم مسیر تدبیر و توسعه به ویژه در میدان‎های مشترک بیش از پیش امیدوار شد.

به گزارش شانا، مهندس بیژن زنگنه 29 مردادماه با 230 رای موافق و جلب اعتماد حداکثری نمایندگان خانه ملت، به عنوان وزیر نفت دولت دوازدهم انتخاب شد و در همان روز نخست، در پاسخ به این پرسش که اولویت‎های صنعت نفت در این دولت چه خواهد بود، از توسعه میدان‌ها به ویژه میدان‌های مشترک و افزایش ضریب بازیافت مخازن نام برد.

شرکت ملی نفت ایران اواخر هفته گذشته به 2 شایعه، یکی درباره توقف کار در چهار ایستگاه تزریق گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و دیگری درباره واگذاری سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت پاسخ داد و اعلام کرد: ایستگاه‎های تزریق گاز شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به دلیل انجام برخی تعمیرات پیشگیرانه دوره‎ای در تاسیسات مرتبط با منابع تامین گاز فعالیت آنها به‌طور موقت متوقف شده‎ است، که با اتمام این تعمیرات به‌زودی ازسرگرفته می‎شود.

همچنین روابط عمومی وزارت نفت در پاسخ به شایعه مطرح شده در آستانه برگزاری جلسه‌های بررسی صلاحیت وزیران در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: همانطور که به‌طور رسمی به مراجع ذیربط در دولت اعلام شده است، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مشمول اصل ٤٤ برای واگذاری به بخش خصوصی نیست.

صنعت پرمخاطره نفت اواخر هفته گذشته، حادثه‌ای را پشت سر گذاشت. در این حادثه، 2 دستگاه کاروان اداری در ناحیه صنعتی کارون اهواز دچار حریق شد که خوشبختانه این حادثه با حضور نیروهای ایمنی و آتش نشانی بلافاصله مهار شد.

آغاز عملیات اجرایی سه پروژه زیربنایی رفاهی در شهرستان مسجدسلیمان با اعتبار 65 میلیارد ریال و راه‎اندازی آزمایشی واحد نمکزدایی گچساران ۳ با ظرفیت 110 هزار بشکه، از خبرهای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این هفته بود.

شرکت پایانه‎های نفتی ایران هم این هفته بی‎خبر نبود. مدیرعامل این شرکت از پایانه نفتی شمال بازدید و بر شرایط مطلوب این پایانه برای راهبری عملیات سوآپ نفت تاکید کرد. اداره آموزش شرکت پایانه‎های نفتی ایران هم توانست در میان مراکز آموزش دریایی و فرودگاهی کشور از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان هواپیمایی کشوری، حائز رتبه برتر شود.

در این هفته شرکت نفت و گاز پارس از پیشرفت 64 درصدی عملیات لوله کشی EPC۱ پروژه احداث تاسیسات ذخیره سازی و اندازه گیری میعانات گازی و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از پیشرفت 111 درصدی پروژه لرزه‎نگاری سپهر خبر دادند.

در هفته‎ای که گذشت، مانی عبدالله‎زاده‎راد با حکم معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی، به عنوان سرپرست مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت منصوب شد.

کد خبر 278280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =