طرح‎های مطالعاتی لوک‎اویل و پرتامینا برای توسعه میدان منصوری بررسی شد

کمیته مشاوران مدیریت مخازن شرکت ملی نفت ایران، طرح‌های توسعه مخزن بنگستان میدان منصوری را که از سوی شرکت‎های لوک اویل روسیه و شرکت دولتی نفت اندونزی (پرتامینا) ارائه شده است بررسی کرد.

به گزارش شانا، معاونت بررسی طرح‌های منابع هیدروکربوری برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده است: یکصد و چهل و یکمین جلسه کمیته مشاوران مدیریت مخازن این شرکت با هدف بررسی طرح توسعه مخزن بنگستان میدان منصوری برگزار و در آن، طرح‎های ارائه شده از سوی شرکت لوک اویل و شرکت پرتامینا برای توسعه این میدان بررسی شد.
 
بر اساس این گزارش، طرح‎های ارائه شده و ویژگی‌های مخزن، برنامه‌های توسعه در فازهای مختلف، سناریوهای افزایش تولید و برنامه‎های ازدیاد برداشت در میدان منصوری در این جلسه بررسی شده است. 
 
اعضای کمیته مشاوران مدیریت مخازن در این نشست، دیدگاه‌های خود را در باره طرح‎های ارائه شده، راهکارهای بهبود کیفیت مطالعه و کاهش عدم قطعیت‎های موجود مطرح کردند و سرانجام درباره تعیین خط پایه تخلیه میدان منصوری نتیجه‌گیری شد.
 
میدان نفتی منصوری در جنوب غرب ایران و ۴۵ کیلومتری جنوب شرق اهواز در ناحیه فروافتادگی دزفول شمالی قرار گرفته است. این میدان از سمت شمال در مجاورت میدان اهواز، از غرب در مجاورت میدان آب‌تیمور و از شمال شرق، در مجاورت میدان شادگان است. میدان منصوری با استفاده از روش‎های ژئوفیزیکی در سال ١٣۴۲ شناسایی و در همان سال با حفر چاه شماره ١، مخازن آسماری و بنگستان آن کشف شد.
 
مخزن بنگستان میدان منصوری با طول تقریبی ۴٣ کیلومتر و عرض ۵ تا ٦ کیلومتر در امتداد شمال غربی و جنوب شرقی میدان کشیده شده است. تولید از این مخزن از سال ١٣۵۲ از طریق چاه شماره ۲ آغاز و تا نیمه دوم سال ١٣۵۴ ادامه داشت. سپس تولید در این مخزن به مدت ١۵ سال متوقف و از نیمه دوم سال ١٣٦٩ از سر گرفته شده است و تاکنون ادامه دارد.
 
کد خبر 278328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =