سامانه دفع پساب کارخانه‎های نمکزدایی ۲ و ۴ اهواز اصلاح شد

سامانه دفع پساب کارخانه‎های نمکزدایی شماره ۲ و ۴ اهواز در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون، با هدف صیانت از محیط زیست اصلاح شد.

به گزارش شانا، منوچهر حیدری‎نیا، رئیس امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون گفت: پساب واحدهای نمکزدایی و دفع آن در حوضچه‎های خاکی به‌طور معمول سبب آلودگی می‎شود که به منظور صیانت از محیط زیست و به منظور اصلاح سیستم دفع پساب، پروژه‎ احداث تاسیسات water pool بتنی با لایه ژئوممبران در شرکت کارون تعریف و اجرایی شده است.

وی گفت: در این پروژه، خروجی کانال‎ آب‎های سطحی که شامل پساب خروجی این کارخانه‎هاست به سمت حوضچه بتنی هدایت می‎شود و سپس با به‌کارگیری روش‌های فرآورشی با هدف تزریق به چاه‎ها و استفاده در مخازن بازیافت، به چرخه تولید باز می‎گردد.

به گفته حیدری‎نیا، این پروژه نخستین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و با همکاری محیط زیست استان خوزستان در 2 لایه بتنی به همراه ژئوتکستایل و ژئوممبران با تعبیه چربی‎گیر و تفکیک‎‎گر آب و نفت اجرایی شد.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال از محل منابع داخلی و با استفاده از خدمات پیمانکاران بومی با کارفرمایی امور مهندسی و ساختمان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون و با مشارکت فعال اداره بهره‎برداری و مهندسی فرآورش این شرکت اجرایی شده است.

شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون با مرکزیت کلان‎شهر اهواز و با ظرفیت تولید روزانه بیش از یک میلیون و ۳۰ هزار بشکه نفت خام، با رویکرد رعایت الزام‌های زیست محیطی فعالیت می‎کند.

 

 

کد خبر 278330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =