ذخایر تجاری سوخت آمریکا برای مهار پیامدهای طوفان کافی است

آژانس جهانی انرژی اعلام کرد ذخیره سازی بی سابقه سوخت آمریکا سبب می‌شود کمبود سوخت پس از طوفان هاروی جبران شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، آژانس بین المللی انرژی دیروز (سه‌شنبه‌، هفتم شهریورماه) اعلام کرد سطح بی سابقه ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در آمریکا، کمبود احتمالی سوخت پس از طوفان هاروی را در این کشور جبران خواهد کرد، اما وی همچنین از آمادگی برای آزادسازی ذخایر اضطراری در صورت ادامه کمبودها، خبر داد.

طوفان هاروی سبب شده است بخشی از تولید نفت و دو میلیون بشکه از ظرفیت روزانه پالایش نفت در آمریکا تعطیل شود.

با وجود اعلام آژانس بین المللی انرژی درباره ضروری نبودن آزادسازی ذخایر اضطراری، نیل اتکینسون، رئیس بخش بازار نفت این نهاد، گفت: اگر کمبود مستمر سوخت محقق شود، ما واکنش نشان می دهیم.

به گفته وی، آژانس و وزارت انرژی آمریکا به ارزیابی خسارت‌ها ادامه می دهند اما همچنان برای اظهار نظر درباره ضرورت واکنش و نوع آن، زود است.

رئیس بخش بازار نفت آژانس بین المللی انرژی گفت: اکنون در روزهای آغازین حادثه قرار داریم؛ ما از تعطیلی تولید و پالایشگاه‌های آمریکا مطلع هستیم اما نمی‌دانیم این تعطیلی‌ها چقدر طول خواهند کشید.

طبق اعلام آژانس، سطح ذخیره سازی تجاری سوخت در آمریکا به حدود یک میلیارد و 300 میلیون بشکه می‌رسد که 450 میلیون بشکه آن شامل نفت خام است.

اتکینسون گفت: اکنون سطح ذخیره سازی بسیار بالاست، بنابر این مسئله مهم این است که آیا انتقال سوخت امکان دارد ؟و آیا کامیون‌ها و خط لوله‌ها می توانند فعالیت کنند؟

پیش از این، پس از وقوع طوفان کاترینا در آمریکا در سال 2005 میلادی، اعضای آژانس بین المللی انرژی توافق کردند که به طور جمعی، 60 میلیون بشکه از ذخایر اضطراری سوخت خود را وارد بازار کنند.

کد خبر 278370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =