توسعه یک‌هزار هکتاری صنعت پتروشیمی ماهشهر در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی اختصاص زمینی به مساحت یک هزار هکتار را برای توسعه این صنعت در ماهشهر در دستور کار قرار داد.

به گزارش شانا، امید شهیدی‌نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به در نظر گرفتن زمین جدیدی برای توسعه صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر تصریح کرد: با توجه به این که زمین‌های قابل استفاده برای طرح‌های بالادستی و میانی در این منطقه با محدودیت روبه‌روست، از پارسال ایجاد منطقه جدیدی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که منطقه جدید در شرق منطقه ویژه کنونی قرار دارد، گفت: بخش غیرمتصلی نیز برای صنایع پایین دست پتروشیمی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با اشاره به این که 10 طرح برای منطقه جدید در نظر گرفته شده است که ظرفیت تولید آنها تا هشت میلیون تن در سال پیش بینی می شود، اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی ۲۳.۶ میلیون تن است.

وی با بیان این که عمده طرح‌های جدید پلیمری هستند، تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال تولید پلیمر از گاز طبیعی است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآور شد: ۷۰ طرح پتروشیمی نیز برای توسعه صنایع تکمیلی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 278386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =