نخستین واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون افتتاح می‌شود

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به افتتاح نخستین واحد کامپاندینگ مجتمع پتروشیمی مارون در آینده ای نزدیک گفت: این پروژه به منظور جلوگیری از خام فروشی و همچنین تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در بخش پایین دستی انجام می شود.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر راه اندازی واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون گفت: این پتروشیمی از پارسال اجرای چهار خط کامپاند را آغاز کرده و هم اکنون به تولید آزمایشی رسیده است که امیدواریم تا 2 ماه آینده افتتاح شود.

شاهدایی با بیان این که واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون با هدف تکمیل زنجیره تولید محصولات پتروشیمی در بخش پایین دستی و جلوگیری از خام فروشی طراحی شده است، ادامه داد: اجرای این طرح، تغییراتی بر پلیمرها ایجاد می‌کند تا قابلیت مصرف مستقیم در صنایع پایین دست را پیدا کنند.

وی با اشاره به این که راه اندازی واحد کامپاندینگ پتروشیمی مارون می تواند کشور را بی نیاز از واردات مقادیر زیادی انواع کامپاند کند، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، علاوه بر عرضه این محصول در داخل کشور، صادرات این محصول نیز در آینده در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر نفت به اجرای پروژه تصفیه پساب در پتروشیمی مارون اشاره و تصریح کرد: این پروژه یکی از مهمترین پروژه های زیست محیطی صنعت پتروشیمی است که این مجتمع از 2 سال گذشته آغاز کرده است.

شاهدایی ادامه داد: در پروژه جدید تصفیه پساب پتروشیمی مارون به اصطلاح «ZERO 24» یا خروجی صفر صورت می‌گیرد به عبارتی دیگر همه خروجی این تصفیه خانه در خود این پتروشیمی قابل استفاده خواهد بود.

وی با اشاره به این که اجرای این پروژه تصفیه پساب نخستین بار است که در صنعت پتروشیمی کشور انجام می شود، گفت: پروژه تصفیه پساب پتروشیمی مارون موفقیت بزرگی برای صنعت پتروشیمی کشور است و امیدواریم که در واحدهای تصفیه پساب پتروشیمی های دیگر نیز گسترش داده شود.

صنعت پتروشیمی ماهشهر روی ریل توسعه

شاهدایی به رشد صنعت پتروشیمی و تأمین خوراک مناسب این صنعت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر اشاره و اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با توجه به ظرفیت های بسیار مناسب موجود، توسعه این منطقه را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان این که از پارسال، مهندس مشاور طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انتخاب شد، افزود: سرانجام با مطالعات و ارزیابی های صورت گرفته، ناحیه شرقی منطقه ویژه کنونی در ماهشهر، به عنوان بهترین گزینه به دلیل زیرساخت‌های موجود مناسب برای تخصیص زمین برای توسعه صنعت پتروشیمی در نظر گرفته شد.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که برای طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می توان از ظرفیت های یوتیلیتی موجود در منطقه استفاده کرد، تصریح کرد: با توجه به مذاکرات اولیه با سازمان حفاظت محیط زیست، طرح اولیه منطقه مورد نظر با در نظر گرفتن همه ملاحظات زیست محیطی به زودی به این سازمان ارائه می شود تا پس از اخذ مجوزهای لازم، سرمایه گذاری در طرح توسعه این منطقه آغاز شود.

شاهدایی به متقاضیان اجرای طرح های بزرگ در صنعت پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: براساس برآوردهای مهندس مشاور طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شروع کار با حدود یک هزار هکتار خواهد بود؛ امکان گسترش منطقه در آینده وجود دارد.

ارتفاع برج جدید پتروشیمی بوعلی سینا کوتاهتر می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به حادثه آتش سوزی برج 8001 و مخزن 2001 پتروشیمی بوعلی سینا در سال گذشته، اظهار کرد: تجهیزات لازم به منظور تعویض تأسیسات حادثه دیده، مهندسی و سفارش داده شده و همه ضایعات نیز از سایت خارج شده است.

شاهدایی با اشاره به این که برج 8001 پتروشیمی بوعلی سینا بلندترین برج فلزی خاورمیانه بود، افزود: خوشبختانه در طراحی جدید، ارتفاع برج کوتاهتر از برج پیشین در نظر گرفته شده است.

کد خبر 278404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =