جذب سرمایه خارجی نیاز امروز صنعت نفت است

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که برداشت از میدان‌های مشترک گام‌های رو به جلو برای رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور است، گفت: جذب سرمایه‌ خارجی در صنعت نفت، افزون بر حفظ منافع مادی و معنوی، فناوری و دانش فنی را وارد کشور کرده و انقلاب بزرگی در صنعت نفت ایجاد می‌کند.

به گزارش شانا، حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به لزوم جذب سرمایه خارجی در صنعت نفت کشور اشاره کرد و گفت: با تداوم جذب سرمایه‌های خارجی، بدون شک در آینده و در بازارهای انرژی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت، ضمن این‌که بدون سرمایه گذاری در این صنعت برنامه‌هایمان پیش نخواهد رفت.

وی افزود: در شرایطی که کشورهای همسایه بیش از ایران از منابع مشترک نفت و گاز بهره‌برداری می‌کنند، ورود شرکت‌های بزرگ خارجی به ایران، بدون تردید آثار مثبت اقتصادی و اشتغال‌زایی را به همراه خواهد داشت.

امیری خامکانی تصریح کرد: با اجرای قراردادهای جدید نفتی و سرمایه‌گذاری در این صنعت، افزون بر حفظ منافع معنوی و مادی، فناوری و دانش فنی وارد کشور شده و انقلاب بزرگی در صنعت نفت ایجاد می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این‌که برداشت از میدان‌های مشترک، گامی رو به جلو برای رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور است، عنوان کرد: با توجه به این‌که صنایع بالادستی نفت نیاز حداکثری به سرمایه‌گذاری دارند و منابع داخلی نیز محدود است، جذب سرمایه‌ خارجی در این صنعت اهمیت بسیاری دارد.


کد خبر 278418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =