خط اعتباری ژاپن برای یک طرح جدید متانول ایران گشوده می‌شود

مدیرعامل شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس با بیان این که ساخت و راه اندازی طرح جدید متانول به 462 میلیون یورو منابع مالی نیاز دارد از احتمال تامین 220 تا 230 میلیون یورو اعتبار مورد نیاز این طرح از طریق یوزانس خبر داد.

به گزارش شانا، تورج سید ارونقی در مورد روش‌های تامین منابع مالی این طرح، گفت: قرار است بخشی از منابع مالی و اعتباری این پروژه از محل خط اعتباری (یوزانس) که توسط شرکت‌های ژاپنی برای هلدینگ خلیج فارس بازگشایی شده، تامین شود.

وی با اشاره به پیشرفت حدود 28 درصدی ساخت طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس، تصریح کرد: در صورتی‌که منابع مالی تامین شود در مدت زمان کوتاهی پیشرفت این طرح با سفارش و نهایی کردن قراردادهای ساخت تجهیزات و ماشین آلات به حدود 33 درصد می رسد.

از سال گذشته تاکنون خط اعتباری یوزانس در سه مرحله و به ارزش حدود 960 میلیون یورو برای تامین منابع مالی طرح‌های جدید پتروشیمی توسط شرکت‌های ژاپنی برای هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس باز شده است.

عادل نژادسلیم، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با بیان این که تاکنون از مجموع 960 میلیون یورو خط اعتباری حدود 640 میلیون یوروی آن برای تکمیل و بهره برداری طرح‌های در دست اجرا هزینه شده، گفته است: 320 میلیون یورو از این خط اعتباری باقی مانده که ژاپنی‌ها آن را به حساب هلدینگ خلیج فارس واریز کرده و قصد داریم آن را برای شتاب دهی به ساخت سایر طرح‌های پتروشیمی در دست اجرا هزینه کنیم.

هدف از طراحی و ساخت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول بوده که خوراک این واحد از فازهای جدید پارس جنوبی تامین می شود.

کد خبر 278485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =