بازیافت گازهای مشعل آثار مثبت اقتصادی و زیست محیطی در پی دارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که از اقدام‌های مناسب وزارت نفت و دولت در زمینه بازیافت گازهای مشعل حمایت خواهیم کرد، گفت: بازیافت گازهای مشعل دارای آثار مثبت اقتصادی و زیست محیطی است.

به گزارش شانا، اسدالله قره‌ خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به امضای قرارداد جمع آوری و بازیافت گازهای مشعل بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت SOFREGAZ فرانسه و شرکت صنعت سازه ثمین گفت: خوشبختانه با توجه به دیپلماسی فعال نفتی در دولت یازدهم و ادامه آن در دولت دوازدهم امکان به‌کارگیری فناوری‎های نو در حوزه صنایع نفت و انرژی فراهم شده است.

وی افزود: امیدواریم این قرارداد مقدمه‎ای برای حرکت‎های جدی‏‌تر در زمینه استفاده از این گازها باشد، زیرا سوزاندن چنین گازهایی افزون بر ضرر اقتصادی، آثار مخرب زیست محیطی نیز به همراه دارد، از این رو خوشحالیم که دولت در این بخش وارد فعالیت اجرایی جدی شده است.

قره خانی تصریح کرد: موضوع استفاده از گازهای مشعل در کنار اولویت‎هایی مانند برداشت از میدان‌های مشترک نفت و گاز، در برنامه ششم توسعه کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سرمایه مورد نیاز در این بخش حدود پنج میلیارد دلار برآورد می‎شود، در حالی که می‎تواند سالانه حدود سه میلیارد دلار درآمد برای کشور در پی داشته باشد.

وی گفت: جذب سرمایه‎ خارجی در این حوزه از نظر اقتصادی بسیار با صرفه است، امیدواریم این قرارداد مقدمه‎ای برای حرکت‎های مفیدتر در این بخش باشد، مجلس نیز از اقدام‌های مناسب وزارت نفت و دولت در این زمینه حمایت خواهد کرد.

کد خبر 278499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =