۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 278509
کاهش مدت زمان کنترل و فروش سوخت در مرز باشماق

با هدف تسهیل و توسعه صادرات در بازارچه‌های مرزی، مدت زمان کنترل و فروش گازوئیل به کامیون‌های ترانزیتی از مرز باشماق و سیرانبند بانه به حداقل رسید.

به گزارش شانا، فریدون یاسمی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، گفت: این امکان با استفاده از راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری BSS و اجرای الکترونیکی پایش و کنترل موجودی باک کامیون‌ها انجام شده است.

وی افزود: برای روان سازی عملیات کنترل و فروش فرآورده در پایانه مرزی باشماق مریوان، هماهنگی و اقدام‌های سخت افزاری لازم برای اندازه گیری دیجیتال میزان موجودی نفت‌گاز باک کامیون‌ها انجام شده و کنترل موجودی همه کامیون‌ها به صورت سیستمی و الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، ارتقای سلامت اداری در محیط کار و جلوگیری از قاچاق سوخت را از  مزایای استفاده از این سیستم دانست و اظهار کرد: پرداخت قیمت سوخت نیز در این جایگاه با همکاری بانک ملی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این مورد نیز در میزان رضایت رانندگان، کاهش مدت زمان کنترل باک خودرو و افزایش توان عملیاتی جایگاه نیز تاثیر گذار بوده است.

وی با اشاره به شتاب در روند کنترل و نظارت بر سامانه کنترل و فروش سوخت با نصب سامانه BSS گفت: اقدام‌ها برای استفاده از این سامانه و پایش الکترونیکی برای خودروهای ترانشیپی (کامیون‌های ورودی به کشور از اقلیم کردستان عراق ) نیز انجام شده است.

شایان یادآوری است که اعضای این کمیته متشکل از نمایندگان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گمرک ایران، وزارت کشور و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران (واجا) است.

کد خبر 278509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =