صادرات نفت اوپک به کمترین رقم از ماه آوریل رسید

تحقیقات نفتی موسسه تامسون رویترز نشان می‌دهد که عرضه نفت خام اعضای اوپک در ماه اوت به کمترین رقم از ماه آوریل رسیده، اما حجم عرضه این سازمان در بازه زمانی ژانویه-اوت 2017 هنوز بیشتر از دوره مشابه پارسال است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات نفتی موسسه تامسون رویترز حکایت از این دارد که صادرات نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه اوت به 25 میلیون و 190 هزار بشکه در روز رسیده که پایین ترین رقم از ماه آوریل تاکنون بوده است.

میانگین صادرات نفت اعضای اوپک از ابتدای سال 2017 تا پایان ماه اوت 25 میلیون و 50 هزار بشکه در روز بوده که هنوز بالاتر از میانگین روزانه 24 میلیون و 850 هزار بشکه در دوره مشابه پارسال است.

براساس این تحقیق، کاهش روزانه 370 هزار بشکه ای عرضه نفت خام اوپک در بازه زمانی ژوئیه تا اوت بیشتر ناشی از بحران سیاسی و اقتصادی در ونزوئلا و اختلال در عرضه نفت اعضای آفریقایی این سازمان بوده است.

بر اساس این بررسی، صادرات نفت خام اعضای آفریقایی اوپک در ماه اوت نسبت به ماه پیش 540 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به کمتر از روزانه پنج میلیون بشکه رسیده است، این رقم در ماه ژوئیه به بالاترین رقم از ژانویه 2015 تاکنون رسید.

پیش بینی می‌شود کاهش تولید نفت در آفریقا کوتاه مدت باشد، تولید نفت خام در میدان شراره لیبی، که بزرگترین میدان نفتی این کشور است، هفته گذشته پس از بیش از دو هفته ازسر گرفته شد.

کاهش تولید اعضای آفریقایی اوپک اکنون افزایش عرضه نفت از سوی کشورهای خاورمیانه را جبران کرده، عرضه نفت کشورهای عضو این سازمان در خاورمیانه در بازه زمانی ژوئیه تا اوت از 18 میلیون و 60 هزار بشکه به 18 میلیون و 340 هزار بشکه رسید.

کد خبر 278523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =