نخستین قرارداد نفت فلات قاره در قالبBOT امضا می‎شود

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از تعیین تکلیف پروژه ان‎جی‎ال خارک و واگذاری این پروژه به کنسرسیومی ایرانی خبر داد.

به گزارش شانا، حمید بورد دیروز (یکشنبه، 26 شهریورماه) در نشست خبری که در حاشیه مراسم سی و هفتمین سالروز تاسیس شرکت نفت فلات قاره برگزار شد، از واگذاری پروژه ان‎جی‎ال خارک به کنسرسیومی متشکل از سرمایه‎گذاری غدیر و شرکت صف خبر داد.

بر اساس این گزارش، این قرارداد نخستین قرارداد شرکت نفت فلات قاره است که در قالب BOT (Build-Operate-Transfer) امضا می‎شود و طبق برنامه قرار است ظرف سه سال آینده اجرا شود. 

بورد که اردیبهشت ماه امسال از صدور مجوز ۱,۸ میلیارد دلار سرمایه‎گذاری از محل ظرفیت‌های ماده ۱۲ برای اجرای پروژه‌های شرکت نفت فلات قاره در قالب EPCF خبر داده بود، عنوان کرد: امکان افزایش سقف سرمایه‎گذاری تا بیش از پنج میلیارد دلار برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های نگهداشت و توسعه نفت فلات قاره وجود دارد.

آخرین خبرها از اسفندیار، رشادت و سلمان

وی از برنامه‎ریزی برای اجرای پروژه‎های نگهداشت و افزایش تولید در میدان‎های سلمان، ابوذر، درود و ... از محل سرمایه‎گذاری‎های آینده خبر داد و افزود: با 2 شرکت ایرانی درباره توسعه میدان اسفندیار در حال مذاکره‎ایم و در صورتی که این مذاکرات به نتیجه برسد، توسعه این میدان با هدف تولید روزانه 15 تا 20 هزار بشکه نفت در دستور کار قرار می‎گیرد.

به گفته بورد، ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید نفت در شرکت نفت فلات قاره وجود دارد و در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، امکان استفاده حداکثری از این ظرفیت ظرف سه سال آینده فراهم می‎شود.

وی به 60 تا 70 هزار بشکه افت طبیعی تولید سالانه در مخازن این شرکت اشاره کرد و گفت: افزون بر نگهداشت تولید، برنامه افزایش تولید هم به صورت مجزا در دستور کار نفت فلات قاره قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره همچنین از مذاکره با قرارگاه خاتم ‎الانبیا (ص) برای تکمیل طرح توسعه میدان رشادت خبر داد و با اشاره به برنامه‎ریزی برای حفاری 6 حلقه چاه در سکوی S1 میدان نفتی سلمان با هدف افزایش تولید در این میدان، درباره میدان گازی سلمان هم گفت: گاز این میدان به میزان حدود 180 میلیون فوت مکعب در روز به عسلویه ارسال می‎شود.

راهبری لایه نفتی پارس جنوبی به نفت فلات قاره واگذار شد

وی درباره لایه نفتی پارس جنوبی هم عنوان کرد: راهبری این میدان مشترک به شرکت نفت فلات قاره واگذار شده است.  

بورد در پایان با اشاره به سختی‎های کار در دریا و تفاوت‎های کار در خشکی و دریا، یادآور شد: منابع انسانی، بزرگترین سرمایه شرکت نفت فلات قاره است و برای توانمندسازی، آموزش و ارتقای این سرمایه، برنامه‎های مختلفی داریم.

کد خبر 278632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =