آمادگی روسیه برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت

روسیه ضمن اعلام آمادگی برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت گفت: هر توافقی، به ویژه توافق با هدف توازن بازار، باید زمانی پایان یابد.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، روسیه اعلام کرد که برای تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت فراتر از سه ماه نخست سال 2018 میلادی آمادگی دارد، اما تعهد این کشور به این توافق نامحدود نیست.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد که برای بحث درباره جزئیات خاص تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت، اکنون زود است.

به گفته وی، تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک باید به توافق جهانی کاهش تولید پایبند باشند و همچنین تضمین کنند که پس از پایان این توافق، فرآیند خروج به شکلی روان انجام شود.

وزیر انرژی روسیه دیروز (جمعه 31 شهریور ماه) پس از نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت اوپک و غیر اوپک در وین، گفت: هر توافقی، به ویژه توافق با هدف توازن بازار، باید زمانی پایان یابد.

به گفته نواک، سه ماه دوم و سوم سال 2018 میلادی که تقاضای بالاتر نفت می‌تواند عرضه اضافی را جذب کند، زمان مناسبی برای آغاز فرآیند پایان دادن به توافق جهانی کاهش تولید نفت است.

وی گفت: هرگاه بازار به توازن برسد و سطح بالای ذخیره سازی‌های نفت خام که سبب افت قیمت‌ها شده است، از میان برود، تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک می‌توانند مذاکره برای خروج آهسته از توافق جهانی کاهش تولید را آغاز کنند.

نواک همچنین اعلام کرد وزارت انرژی روسیه پیش بینی می‌کند تا پایان سال جاری میلادی، قیمت نفت در بازه 50 تا 60 دلار باشد که قیمتی مطلوب برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان این کالاست.

کد خبر 278696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =