تحقق تولید ایمن و پایدار در پارس جنوبی با اجرای دستورعمل‌های ایمنی

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط‎زیست و پدافندغیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از رشد شاخص‌های کیفی ایمنی در این شرکت خبر داد و گفت: تولید ایمن و پایدار در پارس جنوبی با اجرای دستورعمل‌های ایمنی محقق می شود.

به گزارش شانا، مظاهر انصاری، برنامه‌های بخش اچ اس یی شرکت نفت و گاز پارس را به سه حوزه برنامه‌های راهبردی، عملیاتی و نظارت بر اجرای الزامات HSE تفکیک کرد و افزود: هدف از اجرای این برنامه ها به موازات بهره برداری از طرح‌های در حال توسعه، رسیدن به تولیدی ایمن و پایدار است.

وی بر لزوم تولید ایمن و پایدار در میدان گازی پارس جنوبی تاکید و اظهار کرد: تفکر پیشگیرانه از اصول محوری و مورد تاکید در مراحل آغاز و پایان اجرای یک پروژه است که خوشبختانه این تفکر هم اکنون به مدد خلاقیت مدیران و مجریان در تمامی مراحل اجرایی شدن پروژه‌ها به اصولی کاربردی تبدیل شده است.

به گفته انصاری، بر مبنای این دیدگاه پیشگیرانه، اجرای دقیق دستورعمل‌های ایمنی راه اندازی (PSSR) در تمامی طرح‌های توسعه، مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که بیش از 60 درصد گاز کشور از میدان گازی پارس جنوبی تامین می شود، تصریح کرد:خوشبختانه با وجود حساسیت بالای فعالیت در حوزه سکوهای تولیدی مدیریت تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، با اجرای مدیریت ریسک مناسب، تاکنون هیچ حادثه‌ای در این سکوها گزارش نشده است.

انصاری گفت: آمارها نشان می دهد در حوزه‌های فوق، ضمن رشد شاخص‌های کیفی ایمنی، میزان خطر پذیری به نحو چشمگیری در حال کاهش است.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، وی همچنین درباره حوزه محیط زیست با اشاره به کلید خوردن سه پروژه زیست محیطی صنعت نفت اظهار کرد: پروژه ارتقاء سیستم تصفیه پساب‌های صنعتی پالایشگاه‌ها، پروژه بازیافت گاز مشعل و اجرای پروژه مکانیسم هوای پاک از برنامه‌های مهم با مشارکت واحد HSE شرکت نفت و گاز پارس به شمار می رود.



کد خبر 278723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =