ایران و فرانسه در استانداردسازی قطعات پلاستیکی خودروهای ایرانی همکاری می‌کنند

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و انجمن صنایع پلاستیک فرانسه به منظور استانداردسازی قطعات پلاستیکی خودروهای ایرانی برای ورود به بازارهای خارجی تفاهم‌نامه ارتقای سطح علمی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان امضا کردند.

به گزارش شانا، صبح امروز (سه شنبه، چهارم مهرماه) در حاشیه سومین روز یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست تفاهم‌نامه ارتقای سطح علمی و فناورانه شرکت‌های دانش بنیان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برای ورود به بازارهای جهانی میان این پژوهشگاه و انجمن صنایع پلاستیک فرانسه با هدف استانداردسازی قطعات پلاستیکی خودروهای ایرانی امضا شد.

این تفاهم‌نامه همکاری میان دونی ویان، رئیس اتحادیه پلاستیک و کایوچوی فرانسه و مهدی نکومنش، رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با هدف استفاده از محصولات ایرانی و ارتقای کیفیت آن‌ها انجام شده است.

یکی از اهداف پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تبدیل علم به ثروت است که با به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان این پژوهشگاه محقق می شود.

پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران 20 شرکت دانش بنیان دارد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این تعداد تا سال 1404 به 40 شرکت می‌رسد.

6 شرکت دانش بنیان از یک سال و نیم گذشته دانش فنی ساخت قطعات پلاستیکی را به دست آورده‎اند که بر اساس نتایجی که از این تفاهم‌نامه کسب خواهد شد، قراردادی با سیتروئن فرانسه در آینده ای نزدیک امضا خواهد شد تا این شرکت‌ها را به منظور ورود به وندور لیست شرکت پژو سیتروئن فرانسه ارزیابی کند.

شرکت‌های وارد شده در وندور لیست پژو سیتروئن پس از تایید می توانند قرارداد فروش قطعات پلاستیکی با این شرکت را داشته باشند.

امسال 600 شرکت داخلی و 524 شرکت خارجی در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارند و تعداد شرکت کنندگان خارجی و داخلی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست نسبت به دوره قبل به ترتیب 21 و 39 درصد افزایش یافته است.

یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست امسال میزبان بیش از 500 شرکت خارجی از 23 کشور جهان شامل بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات خواهد بود که این تعداد شرکت کننده نشان دهنده جایگاه صنعت پتروشیمی کشورمان درعرصه بین المللی است.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست دوم تا پنجم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می شود.

کد خبر 278759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =