15هزار تن خاک آلوده در سیری و خانگیران پاکسازی شد

رئیس پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت از پاکسازی 15 هزار تن خاک آلوده به مواد نفتی و تبدیل آن به پوشش گیاهی در مناطق سیری و خانگیران خبر داد.

به گزارش شانا، جابر نشاطی، امروز (سه‎شنبه، چهارم مهرماه) در نشست خبری که به منظور ارائه دستاوردهای پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، اعلام کرد: پاکسازی زیستی خاک‎های آلوده به نفت با استفاده از روش میکروبی و تبدیل آن به پوشش گیاهی در مناطق سیری و خانگیران اجرایی شد به‌طوری‌که پنج هزار تن خاک در سیری و 10 هزار تن خاک در خانگیران با استفاده از فناوری کنسرسیوم‎‌های میکروبی بومی پاکسازی شد. 

وی به فعالیت پژوهشگاه در زمینه کاهش آلودگی‎های آب‎های زیرزمینی اشاره کرد و افزود: متخصصان پژوهشگاه به فناوری مانیتورینگ و پایش آبهای زیرزمینی دست یافتند و این آمادگی وجود دارد که برای هر متقاضی، نقشه آلودگی آب‌های زیرزمینی تهیه شود.

نشاطی از طراحی و ساخت 15 سنسور پرتابل برای اندازه‎گیری آلاینده‌های زیست محیطی هم خبر داد و گفت: این سنسورها به شرکت ملی نفت به عنوان کارفرما تحویل شده است.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‎های جاری در پژوهشکده انرژی پژوهشگاه صنعت نفت، بومی سازی دانش فنی سامانه های میکرو CHP است که در این طرح، با استفاده از موتورهای گازسوز خودرو و اعمال تغییراتی در آن، برق و حرارت تولید می‎شود.

به گفته نشاطی، این طرح در مرحله نهایی است و با عملیاتی شدن آن می‎توان از این دستاورد در نقاط مرزی و سکوهای نفتی که امکان انتقال برق ضعیف است، استفاده کرد.
 

کد خبر 278779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =