۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
  • کد خبر: 278786
صنعت پتروشیمی تضمین کننده آینده ایران است

وزیر صنعت، تجارت و معدن توسعه صنعت پتروشیمی را تضمین کننده آینده ایران دانست.

به گزارش شانا، محمد شریعتمداری بعدازظهر امروز (سه شنبه، چهارم مهرماه) در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران گفت: پتروشیمی توانسته مواد اولیه را به محصولاتی با ارزش افزوده بالا تبدیل کند و به همین دلیل باید قدردان همه تلاشگران عرصه صنعت پتروشیمی باشیم که تضمین کننده آینده کشور هستند.


وی افزود: با وجود رشد صنایع بالادست پتروشیمی به دلیل محدودیت در سرمایه گذاری، صنایع پایین دست در مقایسه با آن پیشرفت کمی داشته که بخشی از تولیدات صنایع بالادست به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امیدواریم که این تولیدات از طریق شرکت‌های دانش بنیان در فعالیت‌های اقتصادی صنایع پایین دست پتروشیمی بخش خصوصی وارد شده و با کمک صندوق توسعه ملی و حمایت دولت بر اساس مقررات در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده برای مواد اولیه استفاده شود.

شریعتمداری اظهار کرد: صنایع پایین دست پتروشیمی امید صنعت کشور است و به پشتوانه صنایع تکمیلی می توانیم توانایی کشور را به لحاظ فنی و صنعتی گسترش دهیم.

ایران پلاست یازدهم با شعار «بهبود فضای کسب و کار در صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور» و حضور  ۶۰۰ شرکت داخلی و ۵۲۴ شرکت خارجی برگزار می شود که نشان از رشد 39 درصدی شرکت کنندگان داخلی و 21 درصدی شرکت کنندگان خارجی نسبت به دوره گذشته دارد؛ شرکت هایی از بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات در این نمایشگاه حضور دارند.

یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات دایر است.

کد خبر 278786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =