تکمیل‌کنندگان زنجیره تولید پتروشیمی مشمول تخفیف قیمت خوراک می‌شوند

معاون وزیر نفت درباره بسته‌های تشویقی برای جذب سرمایه گذار در صنعت پتروشیمی گفت: تکمیل کنندگان زنجیره تولید در این صنعت مشمول تخفیف در قیمت خوراک می‌شوند.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی ظهر امروز (چهارشنبه، پنجم مهرماه) در حاشیه روز پایانی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در باره بسته‌های تشویقی جذب سرمایه‌گذار خارجی در صنعت پتروشیمی گفت: مشوق‌هایی برای تکمیل زنجیره تولید از بالادست تا پایین دست در نظر گرفته شده است که با تکمیل هر مرحله از زنجیره، تولیدکنندگان مشمول تخفیف در قیمت خوراک می‌شوند.

وی ادامه داد: این بدان معناست که تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی با خوراک گازی اگر در مناطق محروم تا سه مرحله از زنجیره پیش بروند،  در قیمت خوراک تا ۳۰ درصد تخفیف خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در باره برگزاری نمایشگاه ایران پلاست گفت: با بازدید و الگوبرداری از نمایشگاه‌های ‌بین‌المللی و کمک گرفتن از برگزار کنندگان جهانی تلاش کردیم که این دوره در یک کلاس جهانی برگزار شود.

وی افزود: با بازخوردهای بسیار خوب و پیشنهادهای ارائه شده، امیدوارم که نمایشگاه دوره‌های آینده مطلوب‌تر برگزار شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی هدف اصلی برگزاری نمایشگاه ایران پلاست را گردهم آوردن فعالان صنعت پلاستیک و پلیمر عنوان و اظهار کرد: تولیدکنندگان بالادست و پایین دست پتروشیمی و تولید کنندگان تجهیزات و ماشین آلات داخلی و خارجی  در این نمایشگاه در کنار هم قرار گرفته و سبب هم افزایی صنعتی شوند.

شاهدایی تصریح کرد: پتروشیمی رکن اقتصادی و تاثیرگذار در اشتغالزایی و رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

وی گفت: یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های تخصصی صنعت پلاستیک منطقه، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این صنعت را در منظر دید جهانیان قرار داد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: این نمایشگاه صنعتگران ایرانی را با تازه‌ترین دستاوردهای صنعت پلاستیک و پلیمر دنیا آشنا کرد.

شاهدایی تصریح کرد: این رویداد بزرگ نمایشگاهی فرصتی برای ارائه دستاوردهای جدید صنعت پلاستیک، نمایش نوآوری‌ها و دستاوردهای فناوری، توجه ملی به قابلیت‌ها و توانمندی‌ها، تمرکز بر رفع چالش‌ها و موانع توسعه آن و تبیین فرصت‌ها و ارائه راهکار و رفع موانع این صنعت است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی با شرکت‌های معتبر بین المللی امضا کرده است، افزود: به‌زودی برآورد فنی و اقتصادی طرح‌ها از سوی شرکت‌های خارجی پایان می‌یابد و در آینده نزدیک نتایج آن اعلام خواهد شد.

کد خبر 278806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =